måndag 20 augusti 2012

vecka 33. 13-19 augusti


Plus 29/1
Hälsosamtal 1/2
Blodprov till kub 23/3
Kub 29/3
Rul 10/5
BM 19/6
BM 24/7
BM 21/8

v32+0

+9,4kg totalt
110cm

Ryggont, foglossning, mycket rörelse och tryck mot revbenen när jag sitter. Jag känner mig sönderslagen innifrån :/ skruttunge!

MYCKET rörelse i magen! Ibland känns det som att en fot kommer komma ut genom skinnet.

Längtar så mycket, känns så overkligt att det snart är dags, förlossningen.. Jag bävar.. Ska till BM imorgon och prata och sedan till Aurora BM på torsdag. Hoppas det är givande.
Känner mig inte redo gör förlossning så jag har inte börjat packa någon bb-väska.. :/

Hicka hicka hicka!!! Jag blir tokig snart!! Idag är det bara gnäll på mig men hicka i magen är verkligen bland det värsta jag vet. Och fislisa har det typ heeeeeela dagarna, ännu mer än Leon hickus(som höll på att bli hans andranamn) nu har jag typ inte sovit på 1,5 dygn och jag känner bara snälla ungskrutt sluta hicka så jag kan få sova!

Så himla ont ryggen hela dagen igår och bara kunnat sova korta stunder inatt och nu när jag vaknade så känner jag mig helt förstörd! Bebis slår sönder mina revben inifrån, gör riktigt ont och jag kan knappt sitta. Ca 7 veckor kvar nu, hoppas verkligen tiden går fort! Dagens playdate fick vi ställa in och istället ha filmmaraton i soffan.. Hej och hå...

Haft åsnan i duo och längtat lite, måste fixa i ordning den, sy nya sufletter, bättre chassiskydd och dyna till Leon och myspys till fislisa :) har mycket på min vilja-hinna-göra-innan-oktober-lista :)

Ätit lunch tillsammans med Leon för första gången på flera månader tror jag. Eller ja, jag lyckades få i mig litegrann iaf. Mer än en tomat som jag brukar äta. Alltid något.

Fick precis veta att en av 'mina' oktobermammor fött barn för några dagar sen.. nu börjar det kännas nära.. hon hade bf två dagar efter mig..... 

Alltså.. Man vaknar och fötterna är storlek flodhästfot, hur ska man få ner dessa i ett par skor om ett tag? Okej att dom är svullna efter en hel dag, men när man har sovit hela natten? Inte okej..,


när tror du att bebis kommer? gå in här och gissa fislisas födelsedag! 


2 kommentarer:

Catrin sa...

Ja det är inte bara kul att vara gravid, men även som du säger att du gnäller om så får du tänka positivt och tänk att du har så mycket kontakt med lillpluttan, tänk om du inte kände henne då skulle du behöva oroa dig för det. Då är det ju bättre med en aktiv unge i magen. Jobbigt med sån foglossning och ryggont. Kram

Catrin sa...

Bra med aurorasamtal, det hjälpte mig. Kram<3

tack för titten och välkommen tillbaka :)