måndag 27 augusti 2012

vecka 34. 20-26 augusti





Plus 29/1
Hälsosamtal 1/2
Blodprov till kub 23/3
Kub 29/3
Rul 10/5
BM 19/6
BM 24/7
BM 21/8 


v33+0
+9,5kg totalt
112cm


BM kontroll v33 ♥
BS: 6.3 (efter frukost)
BT: 120/60
Sf: 32
Hjärtslag: 140
Fick även veta att den hemska BM som förlöste Leon inte längre jobbar kvar på förlossningen. Vilken lättnad!
Ska på mitt första samtal med Aurora BM på torsdag, hoppas det kommer kännas ännu bättre efter det!



Mitt lilla barn, min lilla diamant ♥ Du är inom mig och bara väntar, ibland pressar du din häl så hårt mot huden att jag tror den ska komma igenom. Du är så närvarande när du buffar på leon som känner på magen, men samtidigt känns du långt borta. Idag går vi in i vecka 34 ♥ Känns helt overkligt, kommer bara hinna blinka och så ligger du här intill mig och storebror istället. Vi längtar efter dig!!

Home alone! Leon blev lite fundersam när jag inte följde med ut, men är glad över att få vara med mormor ♥


Idag har jag för första gången haft barnvakt åt Leon för att bara vara för mig själv och göra det jag känner för. Inte för att jag har något ärende eller han vart iväg med Vincent.
Utan barnvakt för första gången en hel dag sen Leon föddes (26 månader).. 
Jag behövde det ♥

Leon börjar bli så stor, eller så är vi lite efter med att inse det :) Bara en sån sak som att han kan klä av sig själv, ta av blöjan och nästan ta på sig en ny själv(!!!) och sedan klä på sig andra kläder med (ibland) minimal hjälp. tröja, byxor, strumpor och vissa skor, mössa/keps och jacka/tjocktröja (som behöver han bara lite hjälp med också). Även om vissa plagg hamnar bak och fram, men det är väl inte hela världen? Han är så himla duktig (och vi brukar inte använda just det ordet, men just nu glider det ut ganska ofta, för han är det och kan så mycket!) Vi är väldigt stolta över hans utveckling tar såna språng! och pratet! Helt galet! Den senaste veckan har Leon typ börjat med 30 nya ord, nu pratar han väl snart flytande, inte leonspråk alltså utan riktiga ord! Vi blir så stolta här så vi blir tårögda! Lillkillen börjar bli stor ♥

Ligger på soffan och vilar och så slår tanken mig - jag har faktiskt en bebis i min mage?! Inom en snar framtid kommer bebisen ligga på min mage istället. Gud va konstigt. Den här graviditeten har verkligen inte varit lik förra. Levt i dvala hela tiden tror jag. För mycket som hänt det här året, för mycket att ta in. Tror inte det kommer bli verkligt först jag känner krystvärkarna.. Skumt.. Känns som jag blivit snuvad på min graviditet...


Vart hos Aurora BM. Känns jättebra nu för stunden. Hoppas det håller i sig. 
Fick även veta att min förlossning klassas som snabb -4h förra gången som dom räknar (från att jag började öppna mig) så jag ska inte vänta hemma denna gång eller gå till förlossningen (som jag tänkte eftersom det bara är någon km) för att hjälpa till med öppningsskedet. Blev lite mer på riktigt nu och är inte lika rädd längre, kan faktiskt säga att jag ser lite fram emot det nu istället. Skönt ♥. Dags att börja packa bb-väskan :)




Helt ensam.. Leon och Vincent har åkt till farmor och kommer vara där till lördag. Känner mig ensam och saknar min lilla solstråle direkt när jag såg bilen åka iväg. 
Nu är jag dessutom riktigt risig. Förutom allt mitt vanliga ont så är jag tung i huvudet, snorig och jättehostig :( hoppas jag mår bättre imorgon så jag kan få orka sy lite..
Vad gör man nu då? Tomt..

Snyggt att vara ute och gå när detta preggo varken kan stänga jackan eller ha några andra skor än resårsandaler! Halleluja det regnar!!

Precis pratat i telefon med Leon och sagt godnatt, åh nu saknar jag honom ännu mer. Han sa "love you mama " och jag sitter här i soffan och bölar :,( ♥ saknar!

Ååååå snart får jag träffa min plutt igen!! Jag var inte redo för två nätter, men nu är väntan snart över och han har haft väldigt roligt med pappa hos farmor :) ♥

Illamående, trött, yr... Första trimesterns krämpor gör comeback! Yeei!


när tror du att bebis kommer? gå in här och gissa fislisas födelsedag! 


Inga kommentarer:

tack för titten och välkommen tillbaka :)