lördag 5 februari 2011

eld i fingrarna!

japp, har verkligen haft fullt upp efter att min kära mamma kom över med resten av alla mina tyger och mönster och SPOLARNA som jag såklart inte hade hemma vilket resulterar i att jag inte kan sy raksöm. så hon var snäll och kom över för några timmar sedan. och sen dess har det vart fullt upp. fast nu har jag fastnat... :/

jag har lagat 4 par leggings - vad är det frågan om när ALLA spricker i grenen? hur dålig j*vla kvalite är det på skiten som säljs nuförtiden? man har ju inte direkt råd att köpa nya varannan vecka för att dom går sönder. suck.

sytt om två par byxor som jag tidigare sydde om för att få plats med min gravidmage ;) och dom har inte riktigt suttit bra sen den försvann så nu är det skönt att dom sitter som dom ska igen :D

fixat tre långärmade tröjor vars knappar går upp HELA tiden... (kanske har man inte riktigt samma midjeomfång/tuttomfång nu som innan graviditeten...) så nu är det "fusk"knappar som inte går att öppna istället ;)

sen har jag även sytt gardiner som nu sitter uppe i vardagsrummet, se vad vincent säger när han kommer hem. jag vet inte om jag är nöjd.. hmm.. svårt det där med gardiner. är det fult att ha en kappa? jag tycker stången är så himla ful.. i vardagsrummet har vi trespåring gardinstång för jag gillar när det är mycket och ombonat.. men stången är ju inte så läcker :/
gardiner ska fixas till hobbyrummet och sovrummet också och där har vi svarta stänger eftersom det knappt finns att hitta vita.. och det ser inge bra ut när man ser den svarta stången.. kommer hela tiden till dilemmat. kappa? eller inte kappa? hmm... hjälp!

kärlek

2 kommentarer:

Minna sa...

Jag har kappor i alla rummen. Finns nog bilder på det i min blogg. Tycker det är snyggt om de sitter som jag har satt dem. Inte annars. Det är även praktiskt i alla fall för oss, inga barn som leker med gardinlängderna. Ser fram emot lite bilder på alla dina projekt sen ;)

Vincent sa...

Du är så duktig älskling! :* Och jag är övertygat om att det kommer bli skitfint i alla rum <3

tack för titten och välkommen tillbaka :)