onsdag 29 december 2010

tycka synd om sig själv-dag

ja.. idag tycker vi synd om oss själva, både jag och leon.

leon har det superkämpigt med sin mage, supertrög med magknip = ledsen kille hela nätterna.. tips tas gärna emot!

jag har mensvärken from HELL. Ja, det var ju det där med kopparspiralen.. buuuhu... sist jag satt såhär dubbelvikt för magont var dagen innan förlossningen. fyy fan, ont som fan gör det, nu tar jag både ipren och alvedon utan verkan... suck.. ser typ dubbelt.. nu ska jag slänga mig i sängen och dra täcket över huvudet.. leon har sovit en timme... hoppas han sover ett tag till...


när jag har tid, ork, och mindre ont så ska jag uppdatera om vår fantastiska Jul, som kom och gick.
kärlek

4 kommentarer:

Minna sa...

Mina äldsta flickor blev väldigt tröga i magen av ersättningen och blev tvungen att ge dem laktulos. Helt ofarligt och finns receptfritt på apoteket. Annars rådfråga på BVC för man kan även få det på recept. Lider med dig angående mensvärken sån mensvärk har jag haft sedan jag var 14, i fem hela dagar. Sen blev jag gravid och nu har jag aldrig ont. Men har hört att det kan bli tvärtom för endel. Inte kul speciellt när man har barn att ta hand om också. Styrkekram

Catrin sa...

Stackars er! hoppas era magar av olika anledningar blir bättre! massa kramar

Moa-Johanna sa...

Kamomillte för lugn och om han har problem med bajsandet, så kan du ju hjälpa till med en ändtarmstermometer(de där vart ett långt ord) .

Katrinplommon är ju susen och mättar ju de små magarna också.

Jag förstår om du tycker synd om dig själv, det gjorde jag med. Ralf har ju haft kolik i 6 mån, sen fortsatte problemen med magmunnen tills för några veckor sedan. Vi har prövat allt, och då menar jag allt på honom. Hoppas han finner ro till kvällen! / Moa-Johanna

frida sa...

urs, hoppas verkligen att det blir bättre gumman. <3

tack för titten och välkommen tillbaka :)