söndag 26 december 2010

Leon 6 månader ¤

helt otroligt vad fort det går!
igår, 25/12 blev Leon ½ år gammal. Tänk, för 6 månader sen var det otroligt varmt och solit ute. Jag låg inne på mitt rum med mitt lilla knyte i famnen. Så otroligt liten. Så otroligt vacker. Kan inte förstå.
Väntade på att vincent när som helst skulle dyka upp, då han åkt hem för att sova på natten, då jag delade rum med en annan mamma och bebis.

Jag kunde inte röra mig, hade så fruktansvärt ont, smärta som gjorde att jag bara ville gråta och bara ville ligga ner. Hade fortfarande inte sovit, nu på 2 dygn. Kunde inte sova efter förlossningen eftersom jag av någon anledning inte "fick" lägga ner Leon i baljan. "Han ska sova på dig" och dom ny förlöst och ny mamma så tog jag orden utan att fundera.
Såklart ville jag ju ha honom nära nära, annars kanske han skulle sluta andas.. så det gjorde jag hela natten.
Tittade så han andades...

Nu 6 månader senare, sitter han här i mitt knä medans jag skriver på bloggen :) Efter att ha sovit hela natten i sin egen säng (och han andas fortfarande) :)
Varje natt när vi går och lägger oss står jag och tittar på honom när han ligger där, sovandes så sött. Han är så vacker!
Det slår mig hur lyckligt lottad jag verkligen är!
Mitt barn, MITT barn, jag behöver aldrig lämna tillbaka honom.
Han är helt fantastisk, han är mitt barn, våran kille.
Han är det vackraste jag vet ¤
kärlek

3 kommentarer:

Catrin sa...

Grattis älskade Leon 6 månader! Ja varje barn är ett sånt mirakel! kramar från moster!

othilia sa...

Grattis Leon! Du är bäst <3 otti

Anonym sa...

Vad fint skrivet gumman=)

tack för titten och välkommen tillbaka :)