måndag 27 september 2010

lite nyheter..

Idag har vi ringt sjukhuset för att få ett svar. Dom letade reda på en läkare som pratat med experterna på Sahlgrenska om Leon och så ringde dom upp oss några timmar senare.
Vi fick till svar... att dom inte ännu har ett svar (?)
Dom skulle skicka upp bilderna till Akademiska i Uppsala så att dom också får titta på dom och göra en bedömning dom också.
Men dom sa att det inte var någon fara med Leon. Att vi kunde vara lugna och behövde inte oroa oss. Att dom kommer kalla oss för att följa upp honom. 
Att varför hans huvud nu inte växt lika mycket som det ska kan vara en växt-svacka. Behöver inte betyda något. Det kunde även vara genetiskt, kanske mitt eller vincents huvud växte på liknande sätt när vi var små. Men att det växer ikapp senare. Det som är nu är att Leon växt snabbt på längden och vikten och huvudet har inte riktigt hängt med. Det är inget farligt eller konstigt. Det är inte heller något som direkt syns, Leon ser helt enkelt nätt ut. Det kan vara så ibland.

Men jag vet inte om jag känner mig lugn och glad för det. Jag vill ha konkreta och exakta svar. Nu ska man gå och vänta på ytterligare ett svar...
Något jag får fortsätta att tänka på är att det är ingen fara för Leon nu.
För hade det varit det så hade han redan opererats.


Kan även berätta att vi fortfarande kämpar med amningen. Det går sakta framåt, tror jag. Jag har ännu inte gett upp. Jag SKA amma. Fick ge Leon ersättning igårkväll innan läggning för han var hungrig och jag pumpade ut för att se hur mycket jag hade och jag fick ut 60ml, som han åt, sen fick han bröstet igen, men det gillade han inte direkt.. kom inte något.. så han fick lite till i ersättning så att han kunde somna. Känns skit rent ut sagt att inte kunna ge honom tillräckligt. 60 ml är mindre än hälften mot vad han äter.. suck..
Allt gick så bra förut. Jag förstår inte hur lång tid det ska ta att få det bra igen.. blir så ledsen... Vill att det ska bli som förut. Då allt var lätt och bra. 

Var på efterkontroll hos BM idag, pratade förlossning, hur det är att vara förälder, preventivmedel, knipet och en undersökning. Pratade om min besvikelse över den idiotiska barnmorska som förlöste mig, hon som borde byta jobb. Ska skriva i mitt nästa förlossningsbrev till nästa barn att jag INTE tänker ha någon kontakt med henne. Nej.
Undersökningen gick bra och hon tyckte jag läkt fint. Skönt att höra. Fick även se med hjälp av en spegel på min egen livmodertapp, häftigt! Tänk att ett barn kommit ut där! :D
Kroppen är ju fantastisk! Jag är ganska fantastisk som klarade det ;)

Till sist här vill jag ge er helt underbara bilder på vår solstråle ¤ 




Är det okej att vara kär i sitt eget barn? ;) 
Leon är helt fantastisk, det finns inga ord som kan beskriva hur mycket jag älskar honom.
kärlek

7 kommentarer:

Annica sa...

Klart att man är kär i sitt barn....det är jag <3<3<3
Tänker på er och skickar kärlek.
Finns här för er.

Frida sa...

Han är fantastisk, inte konstigt att O föll så pladask ;)

Och du är duktig som kämpar :D jag är impad.

Kicki, Sanna o Jojo sa...

Visst är vi fantastiska allihopa :-D
Trist med ett ickesvar.. men så är väl läkare... likadant hos oss :-(
Sist fick vi ju ett negativt svar på gentestet ( posotivt för oss) men då säger ju läkaren att det kan ju vara positivt ändå då .... *grrrrr*

Hoppas verkligen att ammningen löser sig snabbt...
Jag bestämde mig.... för några minuter iaf... att vi inte ska testa en smygammning ens :-/...
Vi satsar på mätt o mat snart :-D

Kram Kram till den underbara solstrålen... han e såååå söt :-D

Maria sa...

Förstår att det är jobbigt nu! Tänker på dig!:)
kraaam

Anonym sa...

Kan du testa att ge bröstet utan att pumpa först? När du pumpar ut så tar det ju en stund innan bröstet fylls på med mjölk igen. Sen finns det endel som får ut mindre mjölk genom att pumpa än när barnet suger. Det bästa vore om du ammade på BVC då kan de väga honom innan amning och sen väger de honom igen när han ätit klart på så sätt kan de räkna ut hur mycket han får isig. Sen är det tyvärr så att de blir lata när de väl får flaskan, de behöver inte suga lika hårt men det går att lura dem men då gäller det att orka stå emot när de skriker hysteriskt för de inte få mat tillräckligt fort. Jag förstår att du vill amma. Jag har själv varit i din situation tre gånger men när man väl har fattat beslutet blir det lättare och visst är det praktiskt att kunna amma. Men går inte det kan man ha det mysigt med sin bebis trots att man matar med flaska och de blir lika friska och harmoniska som ammade barn. Lycka till med ditt kämpande.

Caroline sa...

Kanske kan du amma oftare några dagar och strunta i pumpningen, för jag tror att när de väl fått flaska så kan de bli lite förvirrade och tappa tekniken med bröstet. Jag kan inte heller pumpa ur, det kommer knappt något efter utdrivningen, men jag vet att där finns mer att få.

rocken sa...

Ja jag kan bara hålla med övriga, du är tapper som kämpar på tjejen!
Förstår att du är besviken över både beskedet och amningen men du vet att du är starkare än du tror, man orkar alltid lite till när det känns som om orken är helst slut! Kraamaar!!

tack för titten och välkommen tillbaka :)