lördag 25 september 2010

Leon 3 månader ¤

idag är Leon tre månader gammal. tänk vad tiden flyger iväg. våran lilla plutt är inte så liten längre... jo det är han, men han har ju varit mindre ;)

vi har fortfarande inte hört något från sjukhuset.. vi skulle ringa igår, men vi missade telefontiden som bara var mellan 9-10 på morgonen. typiskt.. får ringa på måndag direkt. antar att dom inte kommer kontakta oss på helgen? det går inte att komma fram till dom heller, inga telefontider :(

kan tala om att amnings sprayen jag fick funkade skitbra. om det var sprayen eller psykiskt spelar ingen roll, mjölken droppar/flödar och sprutar hejj vilt - nejdå, inte riktigt, men nästan :D känns som en lättnad. börjar slappna av med amningen nu. känns otroligt bra. är så himla glad för det. dock har jag glömt av att dricka vatten idag på hela dagen, dumma mig, så idag är det inte lika flödigt..... hm..

Leonälskling vaknade upp med feber imorse stackarn, reaktion från vaccinations sprutorna antar jag. 38.7 grader hade han på morgonen, sen medans jag var på bytardag tillsammans med syster och mamaFrida där jag fyndade 40 plagg till Leonfis så hade han sovit hela tiden och vaknade lagom när jag kom hem. Då hade febern sjunkit till 38.3 grader. Sen har han varit lite pluttig hela dagen men vi ville vänta med att ge honom alvedon eftersom det är bra att dom får ha lite feber eller vad man ska säga. hjälper ju kroppen med sitt eget försvar. Så jag har ammat och ammat och ammat istället, men nu på kvällen så blev han mera gnällig och pluttig och kunde inte riktigt sova så då gav vi honom alvedon fast han bara hade 38.4 grader. Nu sover han sött. men det är jobbigt det här att vara förälder, när ens barn inte mår bra och/eller är sjuka, man känner sig så hjälplös. man gör det man kan och får vara glad över att man har såna underbara vänner och familjemedlemmar som kan ge råd, stöd och tips.

nu ska jag och vincent fortsätta kolla på mys-film, Pocahontas (love!)


men innan det vill jag bara säga, tack alla underbara människor för all er kärlek och tankar till oss, ni förstår inte hur mycket det betyder att ha såna fantastiska människor som bryr sig när det är tufft. helt otroligt. blir så glad! tack!
¤ ~ all kärlek till er ~ ¤

4 kommentarer:

M k sa...

<3 kul att du fyndade så mkt!jag fyndade lite, men inte lika mkt som jag brukar göra på östers...
Love u.. Krama pluttis från mig!

Frida sa...

Hoppas lillplutten mår bättre idag :) <3

Catrin sa...

Hoppas mosters älskling mår bättre snart! man känner sig så hjälplös, men då är det skönt att man inte är ensam!! Massor av kärlek tillbaka till er från oss alla <3 <3

Jennie sa...

Vad är det för spray ? :)

tack för titten och välkommen tillbaka :)