torsdag 23 september 2010

Leonstatus ¤

Idag var vi på bvc för att få tremånaders sprutorna. Stackars älskling, det var verkligen inge kul, ont gjorde det också. Lillplutten.

Vi pratade om Leons fontaneller och att vi fortfarande inte hört något från sahlgrenska. Bvc sa att vi skulle ringa Barnkliniken imorgon om vi inte hört något innan. Vi ska inte behöva gå och må dåligt medans vi väntar på svar.

Fick även utskrivet en näs-spray som jag ska ta innan amning som sätter fart på utdrivningsreflexen också, då jag håller på och kämpar som en galning för att få igång amningen igen. Det börjar gå bättre. Men ändå inte riktigt bra - som förut.. :( Hela mitt liv står nästan stilla pga amningen. JAG VILL INTE SLUTA AMMA. Jag blir så himla ledsen och bara gråter över att det inte funkar som förut. Jag kan inte göra saker längre. Känner inte att jag orkar på samma sätt som förut. När jag inte kan vara säker på att jag kan ge Leon mat ordentligt lätt och smidigt utan jag måste först få honom att ta bröstet och sen när han blivit så arg på mig att han inte tar tag överhuvudtaget så får jag ge honom ersättning för att han ska bli mätt. Jag skulle också bli arg på mig att man inte kan få mat på en gång :( Håller tummarna för att denna sprayen ska hjälpa. Imorgon har vi tänkt gå på babycaféet för första gången på en vecka. Hoppas det går bra.

Pluttisen har vart lite pluttig idag/ikväll efter sprutorna, han verkar ha klarat sig från feber, men verkar haft ont i låren, så vi gav honom alvedon och sen fick han äta tills han somnade och nu har han sovit gott i 2,5h. Förhoppningsvis för natten. Ifall vi kan få komma in i våran rutin igen som vi hade innan.. hoppas.. han sov nämligen hela nätter innan hela den här sjukhusgrejen.

20100923. 90 dagar.
Längd; 61,5cm
Vikt; 5420g
Huvudomfång; 38,5cm



tidigare statusar;
Nyfödd. 20100625.
Längd; 49cm
Vikt; 2955g
Huvudomfång; 34cm

20100706. 11 dagar. Hembesök.
Vikt; 3140g

20100713. 18 dagar.
Längd; 52cm
Vikt; 3410g
Huvudomfång; 36cm

20100720. 25 dagar.
Längd; 53cm
Vikt; 3660g
Huvudomfång; 36cm

20100726. 31 dagar.
Längd; 54cm
Vikt; 3940g
Huvudomfång; 36,5cm

20100816. 52 dagar.
Längd; 57cm
Vikt; 4735g
Huvudomfång; 37,4cm

20100906. 73 dagar.
Längd; 60cm
Vikt; 5090g
Huvudomfång; 38cm


kärlek

4 kommentarer:

Matilda o Tintin sa...

Det kommer gå bra!!! :-) Då ses vi imorn! Va roligt!! ;-)

Kicki, Sanna o Jojo sa...

Hoppas verkligen att ammningen går bättre snart för er :-D
Jag blir så.... avundsjuk på nåt sätt :-/, vill oxå amma :-) men nu har det gått sååå lång tid, fast å andra sidan läcker jag fortfarande... men vet inte.... Åååååh... denna velighet...

Att vänta på svar... jaa du... vi väntade i 8 veckor på vårat svar :-E ( grrrr) inte konstigt att livet går i stå....
Varje dag man får vänta är flr öänge när de gäller ens små älsklingar
Så riiiimh till dom o tjata... det gjorde vi till slut.
Skickar en massa kramar till er
/Kicki O Josephine

Ps: berätta om sprayen sen... ifall jag blir modig :-)

Frida sa...

å vad fint skrutten växer!
du är så duktig som kämpar med amningen.
Hejja!

Catrin sa...

Tack för titten idag! Så mysigt att krama på dig och Leon! Kan tänka mig att det är jättejobbigt att gå och vänta, jag längtar så tills allt är över så ni bara kan njuta allihopa igen!! Det tar tillräckligt med energi att "bara" vara förälder, utan att behöva oroa sig för ens barn på det sättet ni gör just nu! Massor av kramar och kärlek

tack för titten och välkommen tillbaka :)