tisdag 14 september 2010

en sån där deppdag..

idag är det verkligen en sån där deppdag... allt har bara gått åt skogen och jag känner mig dålig, ledsen och trött..
Leon har haft en dålig dag idag han också. Jag vet inte om det är hans förkylning (som börjar bli bättre) eller magen (då bvc sa åt oss att vi kunde börja halvera dosen så har han fått ont i magen igen) Eller om det är hans utvecklingsfas han har nu. Det är ju en vid 11-12 veckor och Leon blir 12 veckor på fredag.
Idag har han legat i sin säng och sovit i 10 minuter och suttit i sittern sammanlagt 15 minuter.
Resterande tid har jag burit på honom och gått runt, vankat fram och tillbaka på gatan här ute för att få lite luft med en ledsen Leon i sjalen tills han somnade. Sen sov han i sjalen och jag halvsittandes i soffan i 2 timmar, sen vaknar jag av att han gråter i sömnen i sjalen, han jagar upp sig själv och är sen klarvaken och tårarna sprutar. Han får mat och först vill han inte ta tutten och då får jag lite smått panik - för jag har hela tiden tänkt att så länge han äter som han ska så är det ingen fara... Men efter någon minut bara så låg han och klunkade som han ska. Sen låg han i mitt knä och smajlade en 10 minuter och sen var det igång igen. Ledsen kille ville ingenting.. Jag kollade tempen, ingen feber.. provade massage på stenhård spänd mage, gick inte så bra.. provade windi, hände ingenting (för en gångs skull?) så jag erbjöd han mer mat, men de ville han inte. Sen sprakade det i brallan (blöjan) och då tänkte jag "Jippie!!" jag trodde att nu skulle det vara bra.. men nej. Han log i någon minut innan tårarna och underläppen kom tillbaka.
Får han sitta i sjalen är han nöjd - typ. Sen somnar han..

Hoppas på en bättre dag imorgon.. och inatt ska jag banne mig väcka honom för att ge honom mat, för jag klandrar mig själv för att han är såhär eftersom jag inte väckte honom inatt.
Jag tycker så synd om min älskade lilla kille som är så ledsen och jag känner mig så DÅLIG! :(
Nu har pappaVincent kommit hem, äntligen.


Har även tappat hoppet om mig själv att jag någonsin kommer komma igång med träning och gå ner mina förbaskade gravidkilon. jag är så less och så depp och jag vill ingenting. vill bara gråta. jag var så duktig innan jag blev sjuk och gick långa promenader varannan dag och åt inte dåliga saker.. men med förkylningen kom sötsuget och nu när förkylningen avtagit är lusten till att promenera som bortblåst!
Men om Leon mår bättre imorgon så ska vi på babycafé och då blir det 8km fram och tillbaka, kanske blir motiverad då till att fortsätta, förhoppningsvis.
kärlek

4 kommentarer:

Frida sa...

du är verkligen inte dålig!! och med största sannolikhet hade Leon varit precis likadan idag även om han ätit inatt.
Du är så duktig! det är säkert en utvecklingsfas, då är det som att man går tillbaka några veckor i tiden och dom blir mer krävande och ledsna.
Det blir bättre snart. Hejja hejja!

Efter regn kommer solsken :D

Catrin sa...

Gumman! DU är en jätteduktig mamma! När de är små är det svårt att veta vad man ska göra, men det verkar som du gjort att du kan, så du kan inte klandra dig själv, däremot förstår jag inte varför Bvc säger till att minska dosen Minifom, för den ska ju bara gå igenom kroppen! Jag håller med Frida, han går nog igenom någon utvecklinsfas och det kommer nog bli bättre snart! Du är jätteduktig och ha inte för högra krav på dig. Du har lång tid på dig att gå ner i vikt, ta det i lugn takt! Känn ingen press, du är fin som du är!! <3 massa kärlek!

Anonym sa...

Vår son är också kring 12 v, och i världens utvecklingsfas. Jag har beställt boken - växa och upptäcka världen, efter många tips och att det ska vara både fakta och humor kring förändringarna som sker med barnet. Boken handlar om de första 7 utvecklingsfaserna under barnets första levnadsår och kostar 41 pix !!! //L

Matilda sa...

Det härliga med småbarn är att det verkligen kan vända på en dag, efter en skrikig natt så sover de som änglar i två nätter istället :)

tack för titten och välkommen tillbaka :)