torsdag 15 juli 2010

shoppingdag


Idag kom mamma och drog med mig ut på en promenad på stan, för att jag ska komma ut lite.
Behövde lite solljus och bli av med lite rastlöshet i benen.
Det blev en shoppingrunda!! Vi var ute mellan 10:30 och 17:00 och Leon vaknade endast en gång och ville ha käk och ny blöja. Kändes hur bra som helst att se att han sov så bra i vagnen och var nöjd efter blöjbyte och matning.
Nu kändes det som en vändpunkt!
Nu när jag själv blivit bättre i kroppen och att jag klarade att gå en så lång promenad kändes underbart!! Tack mamma för att du hjälpte mig att ta steget! Nu känner jag mig taggad att gå av mig mina gravidkilon ;) (dom få som är kvar efter förlossningen) Sen finns det ju alltid några trivselkilon som man gärna blir av med också, när man ändå har hög förbränning tack vare amningen så får man ju ta till vara på tillfället ;).
Jag fick shoppat massor med fina kläder till mig själv, det är ju en början på ett nytt liv nu och då kände jag att jag ville förnya min garderob lite. Unna mig! För jag har ju faktiskt vart väldigt duktig, först med 9 månaders graviditet och sedan med en väldigt lång förlossning som inte slutade helt bra (förutom att Leon kom ut till sist såklart) och sedan de här tre veckorna utan sömn och kämpat med amningen för att få den att funka.. Så jag kände att jag var värd det!


Nu har jag och vincent bestämt att minst en promenix om dagen från och med nu! :)


Imorgon om allt går som planerat så ska vi åka till Askersund till Claudias namngivningscermoni. Sen på lördag är det Mullhyttemarken som jag sett fram emot så länge och jag hoppas att vi orkar åka på.
kärlek

2 kommentarer:

Annica mormor sa...

Jag älskar Dig, du är ju min dotter. Såklart att jag vill hjälpa dig/er allt jag kan :D <3<3<3

frida sa...

Det var du absolut värd! guuud va skönt att det går bättre och bättre :) Heja!

tack för titten och välkommen tillbaka :)