fredag 16 juli 2010

3 veckor ¤


om några minuter blir våran Leonskrutt 3 veckor gammal. Kan knappt förstå att det gått så fort. Redan 21 dagar sedan i detta nuet som jag låg och precis hade börjat få mina krystvärkar. Kommer ihåg hur chockad jag blev när dom kom. Pang bom så började min kropp trycka neråt med världens kraft. Ut.
Det var dags för honom att komma UT.
Jag sög i mig lustgasen och pressade, kommer ihåg att jag var irriterad på att jag inte såg hur det såg ut där nere mellan benen när han skulle komma ut, om det syndes något, hur framstegen visade sig efter varje krystvärk. Antar att det har med att göra att jag hade en sån dålig barnmorska som förlöste mig, fick ingen coaching alls.
Såhär i efterhand känner jag mig väldigt ledsen över det hela. Har gått och tänkt och haft delade känslor över min förlossning. Jag tyckte att den var jättebra hela alltihopa.. förutom slutskedet. Precis när mina krystvärkar började så var det dags för skiftbyte av barnmorskor. Där blev min förlossning dålig, allting innan tyckte jag var bra, även dom jobbiga tillfällena, det var okej. Men inte efter det. Blev väldigt chockad tror jag, både när krystvärkarna satte igång, för det var så plötsligt och jag hann inte riktigt med och sedan för att den sista barnmorskan inte sa något till mig, hon sa inte vad jag skulle göra... Känner mig ledsen över det. Hade jag fått ha någon av de andra två barnmorskorna som jag hunnit ha under dagen hade jag förmodligen kunnat tänkt tillbaka på min förlossning och vara glad. nöjd. nu är det delade känslor. men det viktigaste av allt var ju såklart att Leon kom ut och mådde bra. Min diamant ¤

kärlek

1 kommentar:

Annica o Anton sa...

tiden går fort som mamma <3<3<3 han är jättefin tycker vi

tack för titten och välkommen tillbaka :)