onsdag 2 juni 2010

dumma sol ¤

trodde aldrig jag skulle kunna säga dom orden. men just nu, i detta skede, så är det "dumma sol" jag kan tänka på. för om det skulle regna så skulle målarna vara i våran lägenhet och få den klar istället för att ta det "när dom har tid" jävla skit.
så nu har jag klagat lite ;)

vaknade för en timme sen, vincent ligger och tittar på mig och säger "nu måste jag åka till jobbet om 20 minuter..." jag reagerar inte så mycket först, men sen kommer jag på att det är ju jag som ska köra honom eftersom jag ska ha bilen idag. då var det bara att försöka pallra sig upp. har så ont i mina fingrar på mornarna. helt borta, svullna och bortdomnade. :(

när vi gick till bilen så genade vi över skolan, där såg jag en man bakifrån och tänkte "det där ser ut som min gamla lärare" och när vi kommer och precis ska gå förbi så vänder han på sig och tittar på mig, känner igen mig och säger "men hej det var inte igår, va kul att se dig, och gravid och grejer" :D min bästa lärare från högstadiet var det. han jobbar här på skolan vid oss. jättekul att träffas och prata lite. det är inte alltid man träffar på folk från sitt förflutna som man vill träffa på. jag känner oftast att jag klarar mig bra med dom som är i mitt liv här och nu :) så det var kul.


nu har jag precis ätit frukost och skrutten är som vanligt livlig och glad. (tolkar jag det som) varje dag nu som jag känner att bebis är väldigt aktiv så tänker jag "nehepp, inte i dag heller" det sägs ju att det blir lugnt i magen precis innan, någon dag innan eller så. "lugnet innan stormen" för att samla krafter kanske :)
fick precis ett litet besök från min kära syster som var ute med Quintus på morgonpromenix. Så hon följde med in i nya lägenheten och kikade lite. Sen stod vi i dom starka morgonsolstrålarna och pratade en lång stund. Älskar verkligen att vi bor två gator ifrån varandra, så vi ses nästan varje dag, härligt! ¤


Nu ska jag gå och göra mig iordning lite, för vid 11 ska jag till maria och sedan ska vi gå på babycafé :) spännande! ska bli skojjigt, lite roligt eftersom vi har våra bebisar i magen fortfarande :):)
kärlek

Inga kommentarer:

tack för titten och välkommen tillbaka :)