tisdag 1 juni 2010

första dagen i nya lägenheten

har hängt i vår nya lägenhet hela dagen :) just nu håller sovrummet på att bli klart. känns underbart :)
är dock lite kinkig på målaren... alltså dom som ska tapetsera resten av vår lägenhet.. det kommer ta ett tag innan flytten blir.. dom börjar på tordag eftermiddag hos oss, kör i skåp och alla köksluckor och spacklar alla rum. dom sa att dom skulle fixa klart i köket till helgen, så att vi kan måla köket. vilket betyder att flytten inte kommer att ske i helgen. om vi har tur så blir det nästa helg alltså. jag är egentligen inte bara lite kinkig. jag är riktigt irriterad på att det ska ta sån jävla tid. men nu är snart sovrummet klart, så då kommer vi flytta alla lådor över till nya lägenheten. så får vi lite mer plats här. men jag trodde inte att bebis skulle behöva komma under flytt, trodde att vi skulle klara det. men nu vet vi inte ens OM vi kommer kunna flytta allt nästa helg.
just nu är jag arg på solen, för nu när den är framme så har målarna massa utejobb som dom måste göra så tar dom våran lägenhet "när dom får tid" usch va sur jag är..
hade ju velat "boa" lite innan bebis kommer, har ju inte kunnat göra något sånt eftersom vi bott i lådor i två månader typ, ingen idé att göra så mycket eftersom vi SKA flytta. Suck..
blir sur också för att jag skulle vilja hinna träffa flera av föräldragrupps-människorna INNAN bebis kommer och just nu känns det bara jobbigt... får inte energin att ta tag i något nu först flytten är klar..
men men.
jag VET att jag SKA vara glad, för vi kommer få ALLT som vi vill ha fixat, fixat.
så ja, jag är glad och tacksam, behövde bara gnälla lite. vi har ju väntat så länge!
kärlek

3 kommentarer:

Catrin sa...

Tråkigt att ni får vänta! Men se vilken superfin lägenhet ni väl kommer få när ni flyttar in! Men förstår att du tycker det är jobbigt, å egentligen vill du ju bara boa in dig precis som man vill när man snart ska ha bebis! Massa kärlek och styrka

Frida sa...

Föräldragruppsmänniskorna finns kvar när du känner dig redo :D ta inte på dig för mycket utan fokusera på magen och flytten så ses vi alla när all lugnat sig :)

Nea sa...

Tack Frida, va gullig du är! :)

tack för titten och välkommen tillbaka :)