måndag 21 juni 2010

BB-väska i bilder ¤

vi börjar här då ;)
vincents något blygsamma hög med 1 par strumpor, 1 par kallingar och 2 par t-shirts.
matväskans innehåll, "mat" haha. det är ett gäng knäckebröd och saftsoppa och blåbärssoppa. kan inte komma på något annat som jag kan tänkas vara sugen på i matväg, sen får ju jag mat, så det är ju mest för vincent. all cola och godis är nog jag mest skyldig för ;) vadå vasaloppet? förlossning! -samma sak!
prylar; mjukt toapapper, kamerabatteriladdare, mobilladdare, massageolja, öronproppar (till vincent haha, nejdå), vattenflaska, hårborste, toffsar och hårnålar, telefonlistor! om mobilen skulle få spasmer som den faktiskt haft dom senaste dagarna då allt funkar utom att komma in i telefonboken (?).
pyschväska; extra stora bindor, amningsinlägg, bröstvårtsskydd/kupor med hål, duschtvål, shampoo, balsam, lotion, sminkborttagning, deo's, tandborstar och en liten tandkräm.
mammanea; nuddiskläder, alltså sockor, mjukisbyxor, stickad tröja, 2 par stora sköna trosor, 2 amningsbh's, 3 par strumpor, 2 nuddislinnen, 2 sköna t-shirts, åka-hem-i tunika och leggings.

bebisskrutt; 2 pyamasar, 2 mjukisdjur, 1 pläd, 1 örngott som vi haft i sängen (med mamma&pappa doft) till baljan som dom ibland ligger i, 4 bomullsmössor, 4 blöjor, 2 dreggellappar, 2 frottélappar, 3 strumpor, 1 par tossor, 1 par bomullsvantar, napp (vissa säger att man ska ha med, andra inte, tar med för säkerhetsskull)
åka-hem-i outfit ;) 3 ombytesbodys, 3 ombytesbyxor, 1 nuddis-set.
vissa saker kommer vara överflödiga, men jag har hellre med mig för mycket än för lite. tycker om att ha mina egna saker och kunna ha lite valmöjlighet. :)

kärlek

4 kommentarer:

Linda sa...

oj vilken välplanerad bb-väska. Du har allt och lite till ;) ska bli spännande att se vad det tittar ut för sötnos. Inte långt kvar nu. Glöm inte kameran bara.

Nea sa...

ja, jag är lite av ett planeringsfreak, men gillar att ha det så :) då trivs jag och är trygg. folk får tycka vad dom vill, men jag avskyr sjukhus och vill ha mina grejer :)

Nnika sa...

hehe, det var ingen dålig Bb-väska.. :-) Tror jag inte är lika bra på just sånt där.. *ler* Hade med bra mycket färre grejer.. :-)

Catrin sa...

Hihi den var inte dålig den väskan! Ja jag kan inte komma på nåt du missat, för ja vet att du kommer att ta med kameran också och babyskyddet står väl redan i bilen. Bättre att ha med för mycket än för lite, ni kan ju alltid ta med det hem igen.

tack för titten och välkommen tillbaka :)