tisdag 22 juni 2010

dagen innan bf?

japp, då var dagen före dagen D här. och bebis får inte komma idag. vincent är borta på jobb och kommer inte hem först sent ikväll... jag som tänkte att jag skulle sova bort hela den här dagen, men nej, det ringer någon snubbe till mig vid halv åtta och har ringt fel nummer... suck.. dum som jag var så svarade jag - för jag väntar på att UPS ska ringa/komma idag med min leverans från Dell - yeei, har äntligen köpt mig nytt batteri till datorn. nu har jag haft o-bärbar dator ett tag, senaste veckorna så har det vart helt slut och datorn dött om sladden råkat åka ur :( men nu är nytt på g hit, skulle komma idag, hemlevererat :):)



Jag vet att jag känner såhär enbart pga alla gravidhormoner men jag måste säga att jag blir lite irriterad över vissa kommentarer ang våran bb-väska. förväntar sig alla att deras förlossningar ska gå på 2 timmar och att man vill åka hem direkt efter? då kommer dom få en otrevlig överraskning då det är ganska sällsynt att det blir så. det enda jag vet att jag har med mig för mycket av är kläder till våran skatt, men det är lite olika storlekar på dessa 50/56 kläder och jag känner att jag kan inte veta nu vilka kläder jag vill att min älskling ska ha på sig, för jag har inte träffat henom ännu. vill att våran upplevelse på förlossning/bb ska bli så bra som möjligt och det inte riktigt är rätt tillfälle att sakna något. och jag avskyr sjukhus och vill känna mig hemma den tiden jag är där, ha mina egna kläder och saker. det är väl inget konstigt med det? och om det förbjudna händer att allt inte går smärtfritt med förlossningen och vi blir kvar ett tag så behöver jag inte hetsa upp mig över att jag inte har med mig sånt som jag annars skulle sakna. vill inte att någon av oss ska behöva åka hem för att hämta grejer mitt i allt.


jag är en väldigt organiserad planeringsmänniska - vilket gör att jag sällan saknar något och nästintill alltid känner mig lugn och trygg. det är jag glad för. tycker folk att det är kul att skämta om - visst do it, jag kommer iallafall känna mig trygg. alla har olika behov - jag säger ingenting om dom som inte tar med sig något alls.


så, nu har jag ventilerat! jag tror inte någon fällt kommentarer för att vara taskig, men alla har som sagt inte samma behov.
kärlek

4 kommentarer:

Meow sa...

Det är bättre att vara för säker än tvärt om :) jag förstår precis hur du tänker, skulle nog göra likadant jag med.

Kram och lycka till med allting!

Linda sa...

Jag hoppas inte att det var min kommentar du blev irriterad på för det var absolut inte något illa ment. Tvärtom så tyckte jag att väskan var väl igenom tänkt.

Nea sa...

Nej Linda, det var det inte :) :)

Maria sa...

Jag är precis som du! Planering! Listor! Osv! I love it!! Har blivit kallad nevrotisk med kärlek pga det! Så jag tycker du gör helt rätt i att packa mkt! Jag hade med mig mkt o pga att det gick som de gick så var de inte tillräckligt! Så ta inte åt dig! Genomtänkt=bra!!!

tack för titten och välkommen tillbaka :)