onsdag 19 maj 2010

gårdagen

Jag orkade visst inte uppdatera mera när jag kom hem igår.
Efter jag hade hämtat Vincent på jobbet så åkt vi tillbaka hem till mamma och åt rabarber/äppel-paj med vaniljsås, MUMS!

Och här ska ni få se vad jag bråttades med hela dagen, dessa jävla spjälsängsskydd rent ut sagt! Men nu sitter den på plats iaf, skönt det :) Blev lite många snören kanske, men jag hade ju inte spjälsängen med mig hem till mamma så jag kunde mäta hur långt det skulle vara mellan varje hehe.. Men hellre för många än för få! Har nu fått ännu en idé som jag tänkte göra, typ som ett skynke som hänger på utsidan, så man slipper se alla dessa knutar :) Jaaa, jag känner det också, jag har SÅ mycket tid haha! Fast det får bli när vi flyttat (om det finns tid då) för jag orkar inte åka fram och tillbaka hem till mamma hela tiden (det är där mina symaskiner står) ;) För när vi flyttat kommer ju jag ha ett syrum :D

Vad svårt det var att fåtill en bild som gjorde påslakanet rättvisa.. Jag har iaf sytt påslakan och örngott till våran lilla skrutt, blev så kär i det här tyget när jag såg det :) Nu ringde precis Tess och sa att hon börjar göra sig i ordning och kommer snart med Kevin som jag ska vara barnvakt åt i några timmar idag :) Mys!
Så nu ska jag hoppa in i duschen!

kärlek

4 kommentarer:

Catrin sa...

Snyggt örngott och påslakan!! Vad duktig du är! Å det blev ju bra med fina rosetter på skyddet :) Har du dubbla skydd? eller sytt på det bruna på det vita?

En tanke på när du skrev att du skulle göra ett skydd för att dölja rosetterna, jag skulle nog inte gör det för högt, för man vill ju gärna kunna slå en blick på barnet när barnet sover och inte behöva resa sig upp och kolla... fast du hade kanske inte tänkt att göra det högre än spjälsängsskyddet??

Mys att vara barnvakt!! Vi ses på Vårruset!! Kram

Nea sa...

Tack :D Ja justnu är det dubbla skydd, har inte bestämt om jag ska sy fast det bruna eller ej.. tycker det känns mysigare där i när det bruna är innanför :)
Skyddet för spjälsängsskyddet tänkte jag på något sätt färsta i själva spjälsängsskyddet, så det blir samma höjd på dom två :)

Japp, Kevin kommer närsom helst nu (och tess förstås) Vem vet, vi kanske dyker förbi ;) Hör av mig isf :* <3

Catrin sa...

Hihi ja det var trevligt att ni kom förbi! Ja då har du redan tänkt på det! låter bra det!! kram

Vincent sa...

Du är så duktig min älskilng! du är bääääst :* <33

tack för titten och välkommen tillbaka :)