söndag 16 maj 2010

flytt flytt flytt!

Japp, det är flyttande folk överallt! Tvärs över gården är det någon som håller på och flyttar in också, och dom som bott i våran lägenhet körde sina flyttlass igår. Nu har dom, vad vi kan se, bara städningen kvar. Det står skurmedel i fönstret i köket.

Så vi håller tummarna för att dom gör det sista idag och säger till hyresvärden att dom är ute, så kommer nog han med tapetböckerna sen :) Vi ska ju försöka få fixat ett rum till, då vi såg att köket såg förskräckligt ut när vi var där och kollade. Tapeterna var jättefula, fläckliga och trasiga. Även hallen var inte fräsch på tapeterna, ritmärken och rivmärken. Vi tänkte att vi skulle fråga om han kan stå för tapetsering av hallen så fixar vi köket själva. Hoppas han går med på det!



Der är jobbigt att vakna upp varje morgon i den här lägenheten. Det känns verkligen som att vårat liv har stannat av, vi bara väntar... När vi har flyttat så kommer det ju finnas massor jag kan pyssla med tills bebis vill ut... nu är det bara en lång lång väntan... det mesta är packat här, det som behöver packas dvs. Eftersom vi bara flyttar en port åt sidan så behöver man ju inte direkt tömma alla klädlådor, utan dom drar man ju ut och bär som dom är över till den andra lägenheten.



Nu har mina sura uppstötningar blivit galna :( eller jag skulle inte kalla det för "sura uppstötningar" utan hellre "kräk uppstötningar" jag vaknar på natten av att jag har fått upp det i munnen och jag försöker febrilt svälja då jag har sån skräck av att kräkas... svälja, dricka vatten, hosta, spotta, dricka mera vatten.. usch. Inatt är andra natten jag inte klarade av att stoppa det. Så jag satt med huvet i toan en bra stund. Usch usch usch. Panikångest och kräk, yippie.. och nu har jag ont i magen efter allt krampande inatt. Stackars bebis.



Idag ska vi gå och kika i färgaffärer, vad vi vill ha för nyanser i köket och sovrummet, då det är där vi kommer måla själva :) spännande. Köket måste ju bli brunt och orange igen till min glädje eftersom allt som är köpt till köket är köpt för det syftet, att det ska matcha. Vincent frågade om vi inte kunde ha brunt med en grön fondvägg. Men eftersom jag la upp förklaringen så fint så godtog han det, hihi ;):)

Vårat nya hem kommer bli helt underbart fint :):) Längtar så tills väggarna är målade/tapetserade och möblerna är inne ¤



kärlek

1 kommentar:

Anonym sa...

Tråkigt med kräk-uppstötningarna. :(
massa kärlek mamma

tack för titten och välkommen tillbaka :)