måndag 17 maj 2010

solen skiner ¤

Måndag! Började som en grå och tråkig dag, då tänkte jag -okej, jag tar tag i att färga hår och ögonbryn, lägger ansiktsmask och sedan tvättar lite. Nu sitter jag med färgen i håret och kladdet i ansiktet och tittar ut, strålande SOL. Man kan ju inte hålla på och tvätta då heller? Sitter och tittar ut på alla tuffingar på skolan (årskurs 7-9) går här utanför. Den ena snubben tycker han är häftigare än den andra, tjejerna sitter på bänken brevid och glor på killarna. Några andra står på andra sidan gatan vid våran tunnel och tjuvröker.

Kommer knappt ihåg den här tiden i mitt eget liv, eller jo det gör jag fast den var så mycket mer annorlunda, eller? Dom känns så små, vi var ju så "vuxna" tyckte vi själva i alla fall, fast det hör väl till kanske.

Det går förbi folk med barnvagnar och hundar.. jag vill också! Både barnvagn och hund :)

Någonting roligt, igår när jag och vincent skulle in på Coop på marieberg, så gick jag rakt in i den här snurr-glas-dörren. Hahaha... ja jag är gravid, skyller på det, jag har inte så många hjärnceller som är påslagna häruppe haha. Dom som gick inne i snurran skrattade till och sa "så kan det gå" hahah. Pinsamt, men jag bjuder på den :D

I förrgår var vi på Mega, då helt plötsligt dyker min goa vän Elin upp - hon som jag bodde i Oslo med, ååh va roligt det var :D Blev så glad när jag fick träffa henne, krama och prata lite med henne. Vi har typ inte setts sen vi kom hem, sommaren -08. Tiden bara flyger fram!

Jag förstår inte riktigt, ena dagen (läs alla dagar) känner jag mig så totalt uttråkad! Men jag har hur mycket som helst som jag har planerat och ska göra.

Den här veckan är det

Måndag - tvätt, städ och pack-dag (hade jag tänkt)
Tisdag - ska hem till mamma och sy både det ena och det andra. Byxor till mig, sängkläder till bebis.
Onsdag - Föräldragruppen och sedan Vårruset på kvällen (ska stå och hejja på syrran hade jag tänkt)
Torsdag - Bjudna hem till Malin som fyller år.
Fredag - Tänkte åka till mullis och fira min bror lite som också fyller på torsdagen (inte för jag har hunnit kolla om dom är hemma ;)). Det kommer hit en jobbarkompis som ska tatuera sig.
Lördag - Kalas i mullis för våran lilla 1åring Kevin. Samt grillning på kvällen med Vincents jobbarkompisar. Så vi får se vad jag orkar.
Söndag - Kommer det hit folk som ska tatuera sig.

Fullt upp? Haha. Jag som har semester ^^
kärlek

1 kommentar:

Catrin sa...

Härligt med fint väder! Ja du är ju van att ha högt tempo, därför blir du säkert uttråkad! Men du har ju mycket att fixa med! Roligt att du vill komma och heja på mig ;) Kommer nog ta en rask promenad runt sträckan för Vårruset. Kramar

tack för titten och välkommen tillbaka :)