fredag 28 maj 2010

beslut

Fredag 28 maj 2010

inga glada tankar.


hade fått ett brev från FK när jag kom hem idag.. det var inga glada nyheter.
orkar inte ens gå in på allt. Kan ju meddela att jag fortfarande inte fått pengar för min sjukskrivning i februari-mars samt att dom strulat till det totalt med min föräldrapenning så jag kommer inte få ut någonting knappt. meningslöst att ens ha jobbat, kommer inte visa någon skillnad i kassan.

någon som kan ta hand om vårat barn direkt efter förlossningen? gratis? jag måste tillbaka till jobbet direkt. för annars kommer det här gå åt h*lvete... orkar inte mera. vill inte mera.
var på jobbet idag och hälsade på, dom behöver mig, kanske ska gå tillbaka direkt istället för att vara föräldraledig. då får jag ju lön och då kanske vi kan överleva..

nu ska jag gå och lägga mig och böla och dra täcket över huvudet.

jag HATAR det här systemet! FK och arbetsgivare som inte kan träffas för att fixa
sånt här, utan det blir bara missförstånd och slutar med att man får hälften än vad man är berättigad.

3 kommentarer:

erica sa...

Fy fan vad ruttet!!! Man tycker allt ska funka och spec. när ni ska ha barn! Skickar styrke kramar till dig!!!

Kurre sa...

va? låter ju helt sjuk! Det måste ju gå att lösa på något vis så du får ut det du har rätt till!? jäkla krångel hela tiden :(
kram frida

Maria sa...

Massa tankar till dig gumman! Hoppas det ordnar sig!

tack för titten och välkommen tillbaka :)