måndag 17 september 2012

vecka 37. 10-16 september


Plus 29/1
Hälsosamtal 1/2
Blodprov till kub 23/3
Kub 29/3
Rul 10/5
BM 19/6
BM 24/7
BM 21/8
BM 5/9
BM 17/9 
BM 1/10

v36+0
+9,1kg totalt
114cm


"mama ta kort"
"okej, men du syns ju knappt.. är mamma tjock?"
"M-M!"

Imorgon är det andra föräldragruppsträffen, men vi blir hemma, eller vincent åker till jobbet och jag och leon blir hemma. Jag känner mig inte riktigt 'in the mood' att gå själv då vår kära barnvakt fått förhinder. Men nästa vecka är det om förlossningen och då måste jag gå känner jag.. är ju där.. typ.. nu.. när som helst..

SÅ sugen på något..... chokladbollar.... hallonpaj... godis.... hmmm.... hungrig också..

Ligger i sängen och myser med Leon, vi har kvällssol här. Först var himlen mörkt grå, sen lös den upp knallorange och nu är det rosa! Häftigt hur det kan skifta så fort!!

gråt gråt gråt.. det är mycket nu..

Så, nu har jag tryckt i mig godis och så känns det lite bättre..

Leon har fått mat i magen, Vincent är hemma och jag har gått ut på en liten sväng, ska köpa mig naturgodis, så himla sugen!! På fötterna har jag foppisar och ja! Jag skäms! Men jag är inte bara preggo utan högpreggo! Sådeså!

Nu har jag bestämt mig, kommer inte boka upp mig med roliga saker i förväg mera utan ta dagen som den kommer, jag känner att jag är sönderstressad och vill inte vara det. Vill njuta nu sista tiden av graviditeten och lägga 100% av min tid på Leon och bara mysa runt. Jag vill gärna träffa alla mina och leons vänner jämt, men jag har haft det väldigt jobbigt länge nu och kan inte boka upp mig i förväg. Snart är fislisa här och ett nytt kapitel i vår familj börjar ♥ vill känna mig någorlunda förberedd ;)

Tjat tjat tjat ;) 
DEN, nej inte den, den, nej inte den, den, nej inte den... (om samma sak) mama mama mama mama mama mama mama mama mama mama mama mama mamaaa. vill måla, nej inte måla, måla, nej inte måla oooooooooooosv osv osv. idag är det helt otroligt alltså. undra om mina öron trillar av snart? ^^
Vi har iaf städat och fixat lite här hemma rensat bort lite, dammsugit lite och dragit ut vagnen i duo - ååh, fina vagn ♥

Kul att mysa i soffan hela familjen, jag klarar 5 minuter innan jag har så ONT i ryggen att jag vill dö. Nu står jag i syrummet istället.. socialt..

Press neråt och små fötter uppåt hårt mot mina revben, ibland undrar jag om hon tänker trycka sig ut?
Önskar att jag hellre hade värkar än det här meningslösa rygg och revbensontet. Vore kul om man kunde få sova.. Eller ens vila. Varför måste jag bara ha ont när jag ligger och sitter? Hade vart bättre om jag hade ont när jag stod eller gick. Det här är ju bara elakt mot någon som är höggravid :,(

Inatt när jag inte kunde sova pga smärtor i rygg och revben så låg jag och tänkte på allt, förlossningen och hur ovisst det är, att man inte har någon kontroll när man väl är där. Jag vet ju att det kommer gå bra, men min förra förlossning blev lite traumatisk och efter mina aurorasamtal så har jag känt mig mycket lugnare. Men nu kom allt tillbaka igen och jag känner hur paniken inom mig stigit... Fan också :( Vill föda men ändå inte.. Vill bara ha min bebis hos mig..

Wow, hittat en position i soffan för en sekund där jag inte avlider av smärta. Känns som jag somnar snart. Tur att Leon sysselsätter sig själv bra idag när jag inte sovit på hela natten.. Får sova med ena ögat öppet.. Det är väl egentligen bara att vänja sig. Tröttheten klarar jag.. Men inte smärtan.. :(

Idag (och alla andra dagar nuförtiden) är det bara gnäll. Nu har jag tömt ut tårarna.

Hmm.. mycket som måste bli klart den här helgen.. auroraförlossningsplan, bb väskan, beställningar, hemmafix och bebissömnad. Kanske ska ta i tu med bebisrelaterade sakerna först.. fast å andra sidan är det ju låååååååååång tid kvar innan förlossning..(?) ^^

Inatt har jag sovit! Tjoho! Drömt att jag fick tvillingar ♥ 
För ibland känns det som att det omöjligt kan vara bara en rumpa som trycks upp mot mina revben haha. Sen drömde jag att jag fick en pojke :) ♥ vaknade i lyckorus som ganska snabbt försvann då jag insåg att drömmen bara var en dröm. Första gången jag drömt om bebis :) ♥

Sitter och skriver mitt förlossningsbrev. Känns så overkligt att jag snart är i det.. Försöker köra på mitt mantra som jag hade innan förra. Det är bemötandet av personalen som är mitt problem, jag kan inte styra dom mer än med mitt förlossningsbrev. Fått upp tron på dom lite efter mina Aurorasamtal. Men ändå är jag rädd att jag ska få erfara samma sak som sist..

Idag har Leon premiäråkt i baksätet i bilen :) och det gick "kanoooon" som vi säger här hemma. Fislisa kommer att sitta fram så då ville vi flytta leon nu så slipper alla förändringar komma på en och samma gång :)
det blev inte heller så trångt på sidorna som jag trodde, perfekt att kunna ha i mitten så två vuxna kan åka i baksätet också samt att leon kan klättra in själv och sätta sig lättare :)

Så nu är jag äntligen klar med min förlossningsplan. Gråter varje gång jag läser igenom den. Så mycket blandade känslor.. Vill bara att det ska vara över..

Dagsplaneringen är fylld med hemmafix! Punktlistan är skriven och ordningen bestämd :D tur att vi är lika kontrollerande - eller, ordningsamma som vi säger ;)

Skitunge! Kan du inte sjunka ner lite så jag slipper denna brännande smärta mot mina revben i tid och otid ;) ♥

Vi avslutar denna vecka med att göra en gipsavgjutning av magen :) det var kul och blir nog jättefint!

Världens finaste Leonsol 

när tror du att bebis kommer? gå in här och gissa fislisas födelsedag! 

Inga kommentarer:

tack för titten och välkommen tillbaka :)