måndag 10 september 2012

vecka 36. 3-9 september.


Plus 29/1
Hälsosamtal 1/2
Blodprov till kub 23/3
Kub 29/3
Rul 10/5
BM 19/6
BM 24/7
BM 21/8
BM 5/9
BM 17/9 

v35+0

+9,3kg totalt
114cm

BM kontroll V35+2
BT : 115/60
Hjärtljud : 132
Vikt : +9,3
SF mått : 33
Fixerad : ligger med huvudet ner, men rörligt huvud. Det är inte ens säkert att hon kommer fixera sig först jag får mina värkar, och det är okej.


Tycker att det är lite roligt att min sfkurva ligger precis som den gjorde med leon i magen :)

Nu har jag klarat att äta lunch varje dag i en vecka ungefär, känns bra :) märks att kroppen behöver mer just nu :)

Fick just veta något som gjorde mig väldigt väldigt glad :) mina solbarn-marre(ar) är omtyckta och börjar bli kända :D hihi!

Effektiv dag! Men nu måste jag lämna syrummet och göra i ordning mig för en informationsträff på sjukhuset om förlossning :)

Upp som en sol och ner som en pannkaka :(

Vår kära barnvakt ♥ glömde bort barnvaktning idag så vi kom inte iväg till informationen. Fick veta att jag glömt avboka ett bokpaket som vi nu måste skicka tillbaka. Sen gick vi och handlade istället och där när vi skulle betala så hade alla blöjkupongerna gått ut för någon dag sedan. När vi kom hem kom jag på att vi glömde köpa frimärken så en beställning som skulle skickas idag kom inte iväg. Nu sitter jag misspepp, orkeslös och pluttig i min guldfåtölj.. Jag som lovat Leon blåbärspaj till ikväll.. :/

Känns som jag går i sömnen.. Första föräldragruppsträffen om en timme. Hej och hå! :)

Första föräldragruppsträffen, roligt med nya ansikten och bekantskaper :) jag var inte heller den enda som var omföderska vilket var lite kul också :)

Idag ska jag och leon CYKLA till BM!

Vi kolla om fislisa lagt sig till rätta, jag tror inte det då jag själv kan känna hennes hjässa ovanför blygbenet :/ spännande! V36!

Lekt på parkleken med fina mammor och underbara barn :) blev sugna att joina! Men det får bli i vinter/vår :)

Modig höjdrädd kille som vågar klättra på det svåra stället! :D


Fullt upp! Haft en härlig dag med cykeltur, bm, cykeltur, parkleken, hemma sovmys, sytt en bb filt, cyklat och ätit kvällis på MAX och sen hemmamys och nu sovtajm snart :)
imorgon är det aurorasamtal igen och bvc-koll på leon :)

Aurora samtalet gick bra, nu känns det bra. Känns nästan som att jag är redo nu. Hoppas.. ;)

Fy vilken tung dag jag och Leon haft.. nu har vi krupit ner i sängen och kommer ta en mysdag imorgon.

Nu kör vi flamsdans-fuldans för hela slanten!!! Gladmusik på hög volym när man skrattar och dansar för allt man har, då är det som bäst! Kanske får vi ut lillasyster på det här sättet?

Vaken sen 3.15 efter en nästintill sömnlös natt pga ryggsmärtor :( väckte Vincent vid 4, och fick massage och vetekudde. Men då började jag få molvärk nere i magen och illående istället. Ryggontet försvinner inte och det bränns längs hela revbensbågen för hon ligger så högt upp. Nu har jag tröttnat..

Leon kör yoga i soffan, hundens position - hans favorit ;) jag har suttit vid datorn i 2 minuter och min rygg skriker av smärta. jag får inte sitta, jag får inte ligga. upp, stå, gå. Då är det lätt att vila :(
Undra vad man ska orka göra idag, kanske packa klart bb-väskan?
Skulle vilja uppdatera bloggen som jag ligger 2,5 veckor efter med.. men det krävs att jag sitter vid datorn, och det går inte nu.
gnäll gnäll gnäll..

Nu kör vi flamsdans-fuldans för hela slanten!!! Gladmusik på hög volym. När man skrattar och dansar för allt man har, då är det som bäst! Kanske får vi ut lillasyster på det här sättet?

Fredagsmys, vad är det? Någon gång ska återuppleva det tänkte jag om något år eller så.. När jag får min energi tillbaka. God natti!

Nu ska vi snart åka iväg till loppisen. Det blir Vincent som får stå och sälja idag. Jag har så himla ont i min rygg så det känns som att den går av! :(. Men jag och Leon ska gå dit och se om vi kan fynda något själva sen :)

Jag och Leon ligger i sängen och vilar lite, vi blev visst kvar hela dagen på loppisen ;) Vincent är en storsäljare och vi har gått mycket plus trots att vi hittat en hel del grejer :) ska räkna sen ;) Leon har varit en glädjespridare och jag har inte haft ont i ryggen då jag inte suttit ner på 5 timmar.. Dock är jag ganska slut nu!

Nyvaken Leon lägger nöjt ner sina intjänade guldpengar i sin guldburk ;) 10:- i timmen för att vara en solstråle på loppis ;) det är väl härligt!! :D

När jag går (vaggar) hemåt med med goda matkasse och plötsligt får en härlig förvärk så inser jag att shit! Tänk om det bara sätter igång pang-på-just-nu?! Och min nästa tanke är, "men min sushiiiii"

Nu är det inte ens 1 månad kvar till bf! ♥ ¤

Killarna har åkt hemifrån.. Nu är tanken att jag ska få lite gjort, men jag har ont som vanligt. Ska sätta på hög musik och se om jag får ett ryck!

Fick lite gjort idag ändå :) två beställda bumperbarskydd, två till våran egen vagn och ett örngott till min mellan-knäna-sov-kudde :) nu är det natti!



när tror du att bebis kommer? gå in här och gissa fislisas födelsedag! 

Inga kommentarer:

tack för titten och välkommen tillbaka :)