måndag 6 augusti 2012

vecka 31. 30 juli - 5 augusti

Plus 29/1
Hälsosamtal 1/2
Blodprov till kub 23/3
Kub 29/3
Rul 10/5
BM 19/6

BM 24/7
BM 21/8


V30+0
7,8kg totalt
112cm

Känner mig hängig och deppig. Mycket runt omkring samtidigt som jag har så ont i kroppen och skulle helst vilja gräva ner mig. Ångest över att inte kunna vara lika aktiv med Leon som jag brukar. Vet att det är lugnt egentligen. Leon tar inte skada av att vi har en lugn period. Vi myser, pysslar, leker med vatten och målar. Kollar på Astrid Lindgren filmer, dansar till bra musik (leon dansar, jag vaggar) gympar till mini röris och om vi inte kommit ut på dagen så går han och Vincent ut en stund innan middagen när Vincent kommit hem från jobbet.
Även om man kan definiera det som en lugn period så måste jag säga att det är mer än jag orkar.

Nu är det på väg mot höst med stormsteg. Känner det i hela kroppen, blir pirrig. För några dagar sen kände man det i luften, sommarluften var inte kvar. Men med tanke på den obefintliga sommaren som vi haft så känns det som att det kommer bli en mild höst. Förhoppningsvis kommer det inte regna hela tiden eftersom vi redan haft så mycket regn.

Känner också ibland hur ofattbart det är att ha en människa inom sig? En liten bebis! Nu när jag sitter vid datorn får jag alltid en hand/knä/fot som dras fram och tillbaka längs mina revben. Eller så putar det lite och om jag trycker tillbaka så känner jag liksom hur det rör sig. Det är DÅ jag inser att jag faktiskt har en livs levande människa inuti min kropp! Hur fantastiskt är inte det?! :) ♥ Älskade fislisa :*


när tror du att bebis kommer? gå in här och gissa fislisas födelsedag! 

Inga kommentarer:

tack för titten och välkommen tillbaka :)