måndag 11 juni 2012

vecka 23. 4 - 10 juni

V22+0

Försöker följa barnmorskans råd. Äta lite och ofta. Bara äta en tugga är bättre än inget. Så nu ska jag alltid ha hemma sånt som jag kan tänka mig ta en tugga/sked av.

Sen har jag äntligen börjat träna, och det känns otroligt härligt!
Från att ha varit en sån som bott på gymmet, sprungit och yogat varje dag så har jag haft ett ofrivilligt uppehåll, och då är det svårt att komma igång igen. Köpte klippkort på F&S i dec-2011. Men sen blev jag gravid och har mått pyton. Men nu! 2 juni blev mitt startdatum. Så himla härligt!
Folk i min närhet och min barnmorska peppar mig för fullt så jag önskar att jag kommer kunna hålla igång fram till september iaf. Men det är som dom säger, både barnmorskor, instruktörer och personliga tränare att jag kommer komma så långt och hjälpa min kropp så otroligt mycket om jag börjar redan nu. Innan magen blir jättetung och innan jag får diverse smärtkrämpor. Jag kommer stärka min kropp och ge mig en bättre graviditet, förlossning och även komma snabbare igång efter förlossningen.
Vetskapen om gravidträning har jag och kan lyssna på min kropp. Att man inte ska göra vissa typer av träning, höja pulsen för mycket eller ta ut sig.
Om du är gravid och vill börja träna så gört! Ett ypperligt tillfälle att börja om man inte redan tränar. Prata med din barnmorska om du känner dig osäker på vad som gäller för just dig, alla är ju olika!
Att ta det lugnt, med lätta vikter och sunt förnuft kommer man långt.

mina workout buddies och cirkelgymmet :)



Tiden går rysligt fort i graviditeten. Det verkar inte som att vi kommer få någon sommar så det blir väl höst och oktober när som helst!

Mycket aktivitet på kvällarna, när jag ska sova såklart ;)

3 kommentarer:

Yohanna sa...

Säger detsamma... Jag tränade på bra i början av graviditeten, december & januari.. Men sen började stressen av jobb - foglossning osv och hindren kändes som de tog öve rlivet en liten period. Å sen kom jag helt av mig. Men nu senaste månaden/två månaderna så går vi iaf promenad 1h/kväll det är ju alltid nåt :) Å sen gick jag massor i jobbet, det är ju ingen träning men iaf aktivitet...

Mamman till L& L sa...

Vad duktig du är som tränar måste jag säga!

Mamman till L& L sa...

Svar: Ja så länge det är i lagom dos och man känner efter noga först är det suveränt för kroppen :) Jag var faktiskt mer aktiv på gymmet under mina graviditeter än vad jag varit sammanlagt i mitt liv annars.

Jag surfar runt lite bland bloggar ibland, och så hamnade jag här :)

tack för titten och välkommen tillbaka :)