måndag 4 juni 2012

vecka 22. 28 maj - 3 juni.

Plus den 29/1
Hälsosamtal hos bm den 1/2
Blodprov bm den 23/3
Kub den 29/3

Rul den 10/5 





V21+0
105cm
+ 3.6kg (totalt)

Min mage har blivit jättestor. Jag vet inte när det hände. Känner nu hur jag hela tiden känner mig mätt och proppfull. Det är jobbigt. Nu är det väldigt mycket aktivitet i magen ofta, sådär så att det även syns utanpå. Men mest är det neråt hon sparkar. Känns lite olustigt faktiskt.

Leon har fått sparkar av sin lillasyster. Han skrattade hejdlöst! :) gullunge!

Fattar inte att jag aldrig kan ära. Nu är det svårt precis hela tiden. Svårt att få i mig frukost, och jag har ALLTID kunnat äta frukost. Svårt att få i mig lunch, känner mig mätt. Middag, blä..
Nu kan jag inte längre bara äta när jag blir serverad som funkade förut för jag inte hann tänka. Nu går knappt det heller. Skitjobbigt. Jag får ångest över att jag kanske utlöser farliga gifter i min kropp för bebis. Eftersom man gör det när man "bantar" men detta är ju ofrivillig bantning... :(
Önskar att det gick över snart.

Snart.. Snart är det dags, bf dagen kommer komma fortare än vad vi kan ana. Jag behöver verkligen hå och prata med en Aurora BM, för att reda ut vad som gick snett förra gången och hur jag ska tänka för att känna mig lika trygg och självsäker denna gång som jag gjorde innan leons. Det var ju verkligen hemskt på slutet förra gången. Allt pga en idiotisk BM. Och jag fasar så att det knäckte mitt självförtroende inför den här förlossningen helt...

Nu sparkar hon i magen väldigt mycket varje dag. Hon har blivit stark. Det syns på utsidan. idag har hon sparkat på moster. Känns fortfarande overkligt att säga och skriva "hon", men jag tänker att desto mer jag skriver det desto mer kanske jag tror på det..

Äter dåligt. Inte direkt illamående men ingen som helst matlust och känner mig konstant mätt. Vad gör man?


Har svårt att känna lycka just nu. min älskade morfar... närmare och närmare för varje dag... snart är han borta och det finns ingenting någon kan göra.. jag bara gråter.

Inga kommentarer:

tack för titten och välkommen tillbaka :)