fredag 4 maj 2012

vecka 18 . 27april-3maj

Graviditet nr 2. 
Plus den 29/1
Hälsosamtal hos bm den 1/2
Blodprov bm den 23/3
Kub den 29/3


Rul 10/5 kl 13.00
Nästa träff efter rul vecka 26 29 34 


V17+0
+3,5kg (sammanlagt)


Har skickat iväg min föräldraledighetsansökan. Känns otroligt skönt men lite pirrigt. Med tanke på att så som vi väljer att ha våra barns småbarnsår inte är så vanligt så är det alltid någon som höjer på ögonbrynen. På min ansökan står det t.o.m hösten 2015 :) tänk, få har jag en 5 åring och en 3 åring :)

Känt av diffust buff och kill från insidan av magen flera ggr den här veckan så nu måste jag nog säga att jag känt bebis :) <3

Jävligt dåligt humör.. Blä.
Trött på det mesta och dom flesta just nu. Leon blir extra gnällig och klängig när jag varken har ork eller tålamod, det är inte ofta det är så illa att leon märker av det, tur är väl det. Önskar jag bara kunde få stänga in mig en dag, med mina symaskiner.

Känner mig fet och ful, min hy blev fruktansvärd på dag 1. Vill så gärna träna onödigt sladder men jag orkar inget, försöker ta raska promenader men blir helt slut. Försöker pressa mig när jag känner att jag inte orkar, för jag måste över tröskeln till att jag får mer ork istället för att bli helt slut, men nej, då ramlar jag i princip ihop istället och jag tolkar det som att min kropp pallar inte just nu. Och det suger. Vill känna mig stark. Har alltid älskat att träna så nu känner jag mig lite som en fånge. Ja, jag är gravid och ska ta det lugnt. Men det är bra att stärka sin kropp även när man är gravid.

Jag har idag ätit massor och tyckt om det, för första gången sen januari :)

1 maj. Tror att jag precis kände en ordentlig rörelse i magen!





1 kommentar:

Cecilia sa...

Tycker du är strålande vacker i alla fall! Vilken otrolig lycka att ni ska få ännu en liten, det måste kännas helt otroligt! Själv är man bebissjuk trots att lille T bara är knappt fem månader... :P Det måste vara något hormonellt.

tack för titten och välkommen tillbaka :)