tisdag 1 maj 2012

mysig dag trots Jensens Böfhus

På jensens idag, när vi sitter och väntar på att få beställa hör och ser jag vid bordet bredvid att dom är gravida och bett om well done och fått blodiga rosa biffar, dom skickar tillbaka maten. Sen var det vår tur att beställa, beställde vi varsin rätt + sallad, och Vincent förtydligar dessutom "well done, för hon är gravid". Under tiden vi väntar så ser jag att de andra gravida fått in sin mat igen, samma biffar, eller ja, nu mera kolbitar. Dom har inte ätit upp och står och väntar på att få betala. Redan här börjar jag ana vad som komma skall, vi får äntligen får mat så är de som skulle vara well done rödrosa och medium är blodig. Jag skär upp hela för att se om det var lika på hela biffen. Och ja, det var de. Dom andra kunde äta sina biffar trots att det inte var de dom beställde. Men som gravid tänker jag inte äta det. Säger till Vincent att han får göra något. Han säger till personalen att biffen inte är well done och att jag är gravid. Dessutom har vi inte fått våran sallad. Dom instämmer och tar in maten igen. Sitter och väntar och tittar på medan de andra äter sin mat, dom kan ju inte vänta eftersom då blir ju deras mat kall. När jag, säkert 20-30 minuter senare får in min mat igen så är det återigen samma biff, och "ingen sås" frågar hon för hon kommer utan sås, jo jag hade sås. Och så hade Vincent beställt sallad till sin mat, "oj, ska hämta". Jag skär upp biffen som inte längre ser speciellt rolig ut eftersom jag skar upp den innan för att de om den var lika ostekt i hela är nu stenhård och torr. Tar en bit längre in, rödrosa, fortfarande! Allvarligt talat! Vet inte om jag ska skratta eller gråta. När hon kommer med såsen så säger vi till att det här är ju fortfarande inte well done?! "nej det är det ju inte, beklagar.." och inhen sallad har vi fått heller. vi får alternativet att antingen få en ny biff eller stryka den från notan. Ja, jag kan ju säga att jag vid det här laget gått från att vara utsvulten gravid till jävligt ledsen och besviken hormongravid och ville inte stanna en sekund till. Vi strök, betalade för de andras mat och gick. Fick köpa mig en whopper på bk istället.
Detta känns verkligen inte okej! Har alltid tyckt om maten jag fått på jensens, alltid tagit well done och alltid fått det jag beställt. Visst, man får alltid vänta lite för länge, men maten har gjort det värt det. Men nu vet jag inte om jag kommer våga mig dit något mer. Kan ju inte äta rödrosa som gravid! Kolla på Livsmedelsverket. När man poängterar detta flera ggr är det då för mycket begärt att dom kontrollerar den innan dom skickar ut? Och vad är det frågan om att få samma skurna köttbitar tillbaka?! Har dom tabbat sig ska man få ny? Alla vet ju att värmer man om kött så blir det hårt och torrt. Eller uppenbarligen ingen skillnad.

Jag har ofta ätit på jensens, men detta var verkligen inte okej. Jag fick gå därifrån 1,5h senare, utan mat i magen och lite kränkt. Det minsta dom kunnat göra hade väl varit att bjuda på de andra tre rätterna? Eller någon form av kompensation? Vem tar en ny stek när andra ätit klart för 1h, och vad säger att den hade vart bra?

Nej, inget mera jensens.

Kommer att skicka detta brev till dom så får jag se om dom gör något. Detta är inte okej.

__

Resten av dagen var härlig :) vi spenderade den + tiden på jensens med Lina, Josef och lilla Oliver. Sedan åt vi glass och hade det härligt i solen, gick hem, mös och lagade STEK hemma till middag, smakade fantastiskt, well done och saftig, (och då är den gjord av en icke utbildad kock, vanlig spis och stekpanna för 179:- på ikea. See my point?) 


En halvkass bild på mysigt sällskap!



Satt och kollade på bilder från när leon var lika gammal som oliver(2mån) och när han var nyfödd, så liten blev så stor och underbar! längtar tills vi har en liten igen, mys!



1 kommentar:

F sa...

liten leonplutt <3

tack för titten och välkommen tillbaka :)