fredag 27 april 2012

vecka 17. 20april-26april

Graviditet nr 2. 
Plus den 29/1
Hälsosamtal hos bm den 1/2
Blodprov bm den 23/3
Kub den 29/3


Rul 10/5 kl 13.00
Nästa träff efter rul vecka 26 29 34 


V16+0
+3.5kg (sammanlagt)
100cm navelhöjd

Det här är mina dagar, hormonerna sprutar ut genom öronen. Oftast är jag väldigt glad och uppåt men sen kommer dipparna och jag ligger på soffan en hel dag. På två sekunder blir jag tokförbannad och upprörd om jag tycker någon beter sig dåligt eller säger respektlösa saker och det tar lång tid att släppa, om jag gör det. Mina känslor är ju äkta, även om jag vet att på vissa saker hade jag inte reagerat lika eldigt utan detta hormonpåslaget. Så av och till är det lite jobbigt.

Jag längtar efter att känna bebis. Jag är en sån som inte "tillåter" mig att tro att jag känt bebisen innan jag kan se det på utsidan typ. Med Leon var det i vecka 22.
Jag har mina aningar om att jag känt något fladder där inne någon eller några ggr den här veckan, men för mig är det för diffust för att jag ska ropa "hej".

Längtar efter sommaren, det här årets april har verkligen vart ett skämt. Förra året vid den här tiden poolbadade vi i othilias trädgård.

Jag tror jag känt lite kill från insidan av magen.. :)

Ska få lergigan comp utskrivet och se om det hjälper mig att kunna äta.

2 kommentarer:

Lina sa...

lergigan comp funkade super för mig när jag mådde som värst! jag började känna "fladder" v.17

Minna sa...

Åh! Vilken fin gravidmage. Tråkigt att läsa att du mår så dåligt. extra jobbigt eftersom du inte bara kan rå om dig själv på gott och ont, om du förstår hur jag menar. Hoppas det blir bättre för dig snart. Mådde du lika dåligt med Leon? Första graviditeten mådde jag dåligt nästan hela tiden. Men de andra två mådde jag tack och lov bättre.
Kram

tack för titten och välkommen tillbaka :)