fredag 20 april 2012

vecka 14 & 15. 30mars-5april. 6april-12april.

Ggraviditet nr 2. 
Plus den 29/1
Hälsosamtal hos bm den 1/2
Blodprov bm den 23/3
Kub den 29/3


Rul 10/5 kl 13.00
Nästa träff efter rul vecka 26 29 34





V14+0
Den här veckan har jag mått ganska bra i graviditeten. Äter postafen nu och jag tycker att det funkar. Ibland glömmer jag bort att jag är gravid. Magen är inte tillräckligt stor ännu, och sen känner jag ju inte bebisen så det är inte så verkligt ännu.
Mina små problem fortfarande är ätandet. Får inte i mig.. :( svårt att komma på vad jag ska äta. Nu går det ganska bra att äta det jag blir bjuden på, men mår illa när jag tänker på att lags mat :( min vardag blir ganska jobbigt pga det.

Men ibland är jag sugen på saker och då ska det vara exakt och direkt! Sen att jag började gråta när han kom hem utan de jag var mest sugen på för det var slut, hör till. ;)


__________________ 

V13+0
+2kg sammanlagt.

Drog på mig en jävulsk influensa :(
Nu när jag inte är helt däckad utan känner av exakt hur dåligt jag mår så gör den mig mer irriterad än någonsin och jag vill bara bort för en stund. För "ingen förstår hur dåligt jag mår"!....

Hade ont i magen i precis när denna influensa startade så efter ett dygn ringde jag 1177 som rådde mig att åka till akuten. Magont + graviditet går inte ihop (när det inte är "vanlig/förklarlig" smärta..)
7h på akuten och en kirug- undersökning, två gyn-undersökning och tillslut infektionsdoktorn gav mig domen att det inte var värre än att jag har en hemsk övre luftvägsinfektion eller influensa. Och även ett blåsljud på hjärtat som lät värre än det "borde" vid förkylning/feber men som hon ändå trodde uppkommit av den anledningen. Magsmärtan var oförklarbar, men den gick över mer och mer och framåt natten kände jag bara av halsen. Tack och bock! Skönt att det inte var något med bebis iaf.

Nu ligger jag och är irriterad och kan inte sova. irriterad på min hals som gör så himla ont, irriterad på Vincent som inte... Vi snäser bara åt varandra om vi överhuvudtaget pratar. Tydligen två personer med hormonpåslag. Undrar när hans försvinner? För vi vet ju att det är 6 månader kvar tills mitt försvinner.

Det är inte lätt att ha en gravid fru ;)

På mornarna ligger min bebisskrutt ovanpå min urinblåsa. Man kan liksom grabba tag i den ;) Både känns och väldigt lustigt ut! :D

__________________


Inga kommentarer:

tack för titten och välkommen tillbaka :)