lördag 21 januari 2012

Stammis dag 3, sista dagen.

05.00 dom kommer in och drar för avskärmningsväggarna för jag kommer få en granne. Har sovit hela natten, superskönt och känner mig utvilad.

06.10 vaknar till och nu har jag fått min granne. Medelålders kvinna med mycket ont. Vad jobbigt det känns på något sätt att jag ligger nu här utan ont och hon har jätteont av njursten.
Dom tar temp på mig. 36.8, precis som igår morse.

10.00 nu har dagens läkare kommit in och berättat vad som kan ha vart orsaker. Förklarat att det dom gör är att kontrollera att det inte är något farligt. Och 80% av alla som kommer in med magsmärtor kan man inte direkt säga orsaken till. Kan vara många saker bla. lymfkörtlar i magen, irriterad tunntarm eller tarmvred.
Summan av kardemumman är iaf att dom inte kan säga säkert vad det var för fel. Kan vara blindtarmen som är irriterad men som lugnat sig igen. Dom kan inte utesluta det eftersom dom inte kunde se den på ultraljud. Den gömde sig.
Kan vara att jag haft en ofarlig cysta på äggstocken som vuxit sig stor och sen spruckit. På ultraljud såg dom att det inte fanns någon kvar iaf.

11.00 nu har mina killar hämtat mig och jag ligger nu hemma i soffan, och fått massa pussar och kramar av mina älsklingar, underbart gött!



Ja, som ni märkt har jag verkligen inget annat att göra än att skriva om mina dagar här på sjukhuset :) lite skönt är det också att dela med mig på bloggen så kan alla dom som känner mig och vill veta hur det går för mig, få veta. Så slipper jag skicka superlånga sms till alla i min telefonbok :)
Tack för att ni brytt mig och skickat hejjarop, känts bra att haft ert stöd.

kärlek!

3 kommentarer:

Fru L sa...

Skönt att du är hemma igen och att det inte verkar vara något allvarligt. Men fy vad jobbigt att inte veta vad. Hoppas du kommer bli bättre annars får du söka igen för det.

Nisse sa...

Tänker på dig och hoppas det blir bättre. Jag får komma ned någon helg så får vi umgås allihopa.
många kramar från mig :)

Fru L sa...

Tack :)Då vet jag varför!

tack för titten och välkommen tillbaka :)