tisdag 18 oktober 2011

Ögonkliniken med leon, andra gången.


Vår fina älskling :*

Idag har vi gjort
ögonbottenundersökningen. Förra gången ville Leon inte riktigt samarbeta, men vem kan klandra honom när det var mitt i mat och sovtiden + att han gjorde en komplett synundersökning innan dom skulle göra "det svåra". Hmm.. Den här gången fick vi mycket bättre tid, vi hann både äta lunch och sova innan det var vår tur, när Leon skulle få de pupillvidgande dropparna så var han nyvaken och hann inte stressa upp sig så mycket, blev såklart ledsen ändå eftersom dom svider i ögonen men det gick fort över och då gick vi och åt mellis medans pupillerna vidgades. Usch jag tycker det ser så läskigt ut :( fast samtidigt fint på något konstigt sätt. Som en docka :*

När vi kom in till läkarna igen så hade vi busat och sprallat en stund så han var glad och gjorde som vi sa, till en början ;) sen drog jag fram min överraskning - foxy! drog igång speldosan som han blir lugn av och han stoppade nosen i munnen och tuggade på, blev ledsen med var jätteduktig och lät doktorn lysa med den starka lampan rakt in i ögonen tills hon hade hunnit se allt hon ville.

Och det såg bra ut. Jag är så lättad.
Man kan alltså genom denna ögonbottenundersökningen se hur hjärnan mår, ifall det skulle vara ett tryck på hjärnan så skulle det synas i och med denna undersökningen. Men det såg som sagt bra ut.
Men jag fick veta att leon kommer att behöva göra fler såna här undersökningar under tidens gång, det visste vi inte, är så trött på denna dåliga information :(.

Nästa vecka är det dags för narkos och datortomografiröntgen av hjärnan....



- neas iphone

2 kommentarer:

Catrin sa...

Massa kärlek! <3 tufft med undersökningar och trist med dålig info. <3

F sa...

<3

tack för titten och välkommen tillbaka :)