söndag 9 oktober 2011

Bugaboo Donkey

nej vi är inte gravida, men vi planerar för framtiden och vi älskar att planera så nu fortsätter jag babbla om syskonvagnar :)

igår var vi inne på våra små och dom berättade om bugaboos nya vagn, skeptiker som jag är mot dom här vagnarna med små hjul så var jag inte så intresserad först, meeen sen.... hmmm...

efter att vi provkört den vagnen vi blev lite kära i (teutonia team cosmo) så uppenbarades det att vi måste ha en vagn som JAG lätt kan fälla ihop och bära. Vilket jag inte kunde med teutonia. Den var för bred för vår port (vilket alla syskonvagnar är där dom sitter bredvid varandra pga vi bor i gammalt hus och har 70cm portdörr...
så därför måste vagnen kunna fällas ihop LÄTT så jag kan få den till andra sidan dörren i ett nafs.

Eftersom vi inte vet när eller om leon kommer gå på dagis så vill vi att han ska få plats bra i vagnen så länge som han kan tänkas vilja åka. och eftersom jag oftast inte vill ha bilen hemma så går jag mycket och jag kan inte tvinga ens en 3,5 åring att gå 6-8km rak sträcka för att vi ska till öppnis eller någon annan aktivitet, så han måste helt enkelt få plats länge i vagnen.

ett måste är att jag ska kunna ha ögonkontakt med båda barnen, delvis pga att jag kommer gå långt och vill både ha sällskap och hålla barnen sällskap så att det inte blir tråkigt :)
ett måste är att hjulen fram får inte vara för pyttesmå, eftersom jag tänker gå ut vintertid.
delade sufletter ser vi som ett stort plus.

Vi har glott på deras hemsida
http://www.bugaboo.com/learn/bugaboo-donkey#excite

Vi har tittat på den här videon


och läst den här recensionen
http://blogg.alltforforaldrar.se/lofsan/2011/05/18/recension-av-bugaboo-donkey/

och nu har vi läst massa mer och kollat fler videos, alla som har den älskar den... och vi är kära, japp!

grejen är ju den att den är ju snordyr! 15 pix typ :O. MEN vi måste ändå köpa ny singelvagn nu då den vi har faller isär för den är ju så gammal och vi tog över den med flera år på nacken. Har funkat perfekt i nästan ett år, men nu är det dags att byta, trasig, leon sitter dåligt, och den är alldeles för tung.

så att köpa en singelvagn + syskonvagn kostar ju en hel del, ja ungefär lika mycket som den här vagnen kostar och den är ju två i en.... och syskonvagnen är ju faktiskt bättre än någon annan syskonvagn vi sett.
Fast vi vill ju provköra och klämma först..

ja vi är nog lite kära :)

1 kommentar:

Stitchordie sa...

Jag har haft ett horn i sidan till bugaboo vagnar tidigare, tycker de är extremt dyra och ganska fula och så var det det här med de små hjulen. Vi har också kollat efter en syskonvagn. Jag tog mig till en barnvagnshandlare och provkörde lite olika. Och ingen kan liknas vid denna (donkey) lättkörda lätta smarta vagn. Dyr, ja men jag tror jag kommer tycka det är värt det. Vissa av de andra måste man ju ha hjälp för att dra. Så ja, jag är också kär.

tack för titten och välkommen tillbaka :)