måndag 8 augusti 2011

Sovrutiner.. dag 3

jag är så stolt och så glad över att leon känner sig så trygg i sin egen säng att han kan somna själv.

räknar såklart (nästan?) med bakslag inom kort, men ändå, på tredje dagen liksom, utan ett enda gråt!


nu vill jag såklart peppa er andra som tycker att läggningen är jobbig att pröva. jag får känslan av att våran läggningsrutin tog sån tid förut för att han helt enkelt inte gillade den heller. han kanske ville ha lite lugn för sig själv innan han ska somna. är man där kanske han känner att han hellre vill leka, mysa och busa och blir pluttig när han inte får det. nu var det som att han förstod verkligen att nu är det dags att sova.
MEN det är inte smärtfritt, det är lite jobb, men det är det värt för det blir bättre både för er som föräldrar och för ert barn att bli mer trygg i sig själv.
det var bland annat det min rara bvc sa till mig när jag pratade med henne om detta idag.

(obs! gäller bara dom som känner att läggningen är ett problem, vissa gillar att mysa och gosa i timmar vid läggning)

1 kommentar:

f sa...

åå vad härligt att det går bra gumman!

tack för titten och välkommen tillbaka :)