söndag 15 maj 2011

Kalas för Mike - 6 år ¤

I veckan fyllde vår storkille Mike 6 år, tänk va fort åren går!!
Igår, Lördag, åkte vi i familjen till Mullis för att fira, äta tårta och hoppa studsmatta :) Härligt!

Bildbomd
studsmattan var ju kul asså!



 hopp hopp hopp, shake shake shake 

 vincent måste ju pröva att göra lite konster också :P

 vincent får mike att flyga i luften :D





 mums, fast jag missade visst att fota det godaste - tårtorna!!

kusinvitamin!




Efter kalaset åkte vi vidare in i skogen hem till pappa. Som nu bestämt sig för att sälja gården vi alla växt upp på. Det är för stort och för mycket jobb när han numera efter att alla barnen flyttat ut, bor själv där.
Det är med lite sorg i hjärtat jag tänker på detta. Jag har både älskat och (i mina revolt-ande tonår) hatat att bo där ute. Naturen där är fantastisk och ett paradis för barn att växa upp i. Känner mig lyckligt lottad över det. Att jag kunnat springa omkring i skogarna hela dagarna som barn, omringad av djur och nästan levt i min "lilla" fåraflock. Ja, glada minnen! Fantastiska minnen! Blir väldigt känslosam inom mig när jag tänker på att vi inte kommer kunna åka dit med våra barn på somrarna. Grilla, leka dunken på den stora gräsmattan, köra hö....
Men det är just det, på somrarna man uppskattar ett stort hus och knallgrön natur runtom. Och det är som barn man mår som bäst av att bo sådär. När man kom i tonåren så tyckte jag då att det var jobbigt. Skjuts hit och dit och för långt när man skulle ta sig, knappt några vänner som kom och hängde hemma hos sig. Vintern består av plogande och kallt inomhus osv osv...
Huset byggdes av släkten på sena 1800talet och det känns konstigt att det inte kommer fortsätta gå i släkten....
Men men. Iallafall så åkte vi dit då vi ska börja tömma huset på våra grejer :) Man har ju samlat på sig en del ;)

Jag hoppas att det är typ en härlig 10 barns familj som flyttar in där, använder varenda vrå i hela huset som är på 300kvm (?) och som kommer skaffa en massa djur och tycker att det är okej att man kommer förbi någon gång per år och får sin "dos" :). Drömma kan man ju alltid göra...


Vi blev bjudna på gott grillat och morfarbus med knasig hatt :*


sjalen är vår bästa vän! Plutten blev trött av bus och kvällsgröt.


kärlek

Inga kommentarer:

tack för titten och välkommen tillbaka :)