onsdag 9 februari 2011

tröööött...

jag är supertrött varje kväll när jag går och lägger mig men kan inte somna. ligger i timmar och planerar, syr och ritar mönster- i huvudet. innan jag går och lägger mig surfar jag runt på hundratals tygsidor, namnlappssidor och sybloggar... pillar och planerar med min egna syblogg som jag redan fixat (den kommer dock inte gå att komma åt först den är klar:))...
jag är såååå peppad och vill ha massor med tid! på kvällarna orkar jag inte riktigt sätta mig ned och börja rita mönster, behöver en ny syhelg. vi har bestämt att var tredje-fjärde helg ska jag ha det.

jag blir så glad över er som kontaktat mig och är intresserade av att beställa utav mig, ni är för goa! ni får det att pirra i hela kroppen av glädje! tack för att ni peppar! utan er vet jag inte om jag skulle våga köra :)

mitt tygköpsmissbruk har börjat igen, häromdagen köpte jag 7 meter tyg... hihihihi... men det var ju BILLIGT :P Prutade ner så jag bara betalade för 6 meter för det var ett hål mitt i tyget på 5x5 typ.. but i can work with that ;)

jag ska börja skriva ner vad för grejer jag har tänkt att jag ska sy och sälja. och ni får jättegärna skriva en kommentar om vad ni önskar att jag ska sy. ni är ju nu med i startgroparna och har möjlighet att påverka ;)

jag har tänkt:
byxor
sparkbyxor/dräkter
dregglis/scarf/halsduk
haklapp
fuskpolo
mössa
vantar
mjukdjur med plinga (pingla?)
vagnfigurer
filtar/snuttisar
åkpåse
bodys (om jag får till det med tryckknapparna, jag är av någon anledning lite rädd för att inte få det bra när man inte har en flera-hundra-kilos-maskin som jag hade tillgång till i skolan)

mmmmm... det är vad jag kommer på såhär, har säkert glömt lite grejer bara för att jag är trött :)
men skriv gärna vad du skulle vilja se på min syblogg (och köpa förstås!) :)

nattinatt!
kärlek

6 kommentarer:

Minna sa...

Tack, snälla du!
Härligt med all insperation. Blir allt lite avis. Önskar så att jag kunde sy men det är tur att andra kan ;) Ska bli spännande att få följa din syblogg sen.
Vimplar är tydligen populärt i bebisrum. Annars lapptäcke/filt till barn.

Fanny sa...

Vad roligt! Jag skulle också vilja kunna sy!
Jag skulle vilja se (och köpa) filtar, snuttisar, sparkdräkter i många olika roliga färger

Lycka till med bloggen!

Catrin sa...

Oh vad kul att du kommit igång så pass! Fast jobbigt om du inte kan sova ;) Ja jag vill gärna beställa en massa saker från dig! :) Tycker du hade en bra lista, men sängkläder skulle jag också vilja ha :) kramar och lycka till!!

Yennie sa...

yen önskar sig byssor :p neaaaas byssoooor. :D

Anonym sa...

Ser verkligen fram emot att följa din syblogg gumman=)

Frida sa...

Otti vill ha fina klänningar ;)

tack för titten och välkommen tillbaka :)