lördag 12 februari 2011

sjuklingar...

vi har ett hem fyllt av sjuklingar.. vi hostar och snorar. jag och plutten är hesa till tusen, man hör inte om han skrattar eller gråter för det kommer bara ut små pip ur hans mun :( han är pluttig och har dessutom feber.

Första gången.
igår när han inte ville sova middag så blev han arg och drog han sig upp till sittandes för första gången - i sängen!
och medans jag var därinne så tog han tag i sängkanten och drog upp sig på knä! för första gången! jag kände hur jag fick en kall kår i hela kroppen när han stod där och tittade över kanten.
tänk om jag inte hade vart därinne och han hade ramlat ur sängen??!?
usch, hemska tanke. ur med ungen och sängbotten är nu nedflyttad.
bara för några dagar sedan pratade vi om detta och sa "ja men han kan inte ens sätta sig upp från liggande" HM.. Poff så kunde han visst det?!
Jag sa visst även "hellre för tidigt än för sent". Nu var det verkligen i senaste laget.. Fort saker och ting går?

jag skruvade och grejade och det var faktiskt mer komplicerat än jag tänkte mig, men med lite girlpower så tog jag skruvdragaren och kirrade det hela. Passade på att möblera om lite med hans säng och det blev bra :) bild på det kommer vid ett senare tillfälle :)

nu sitter jag som flera andra kvällar och grejar med min syblogg :D yeei!
kärlek

4 kommentarer:

Frida sa...

hah shit! Vips säger det bara så kommer dom på hur dom ska göra. Duktig men tur att du var där :)

Anonym sa...

ja jag håller verkligen med,, vi har precis tagit ner Emilias säng för hon satte sig upp med hjälp av kanten =( Kram Maria Å

Anonym sa...

stora killen!!ja allting kan hända plötsligt! Träffs när ni blir friska?

Minna sa...

Vilken tur att du var i närheten. Det går så fort, ena dagen kan de inte och nästa så kan de. Gäller att ligga steget före men det är inte lätt.

tack för titten och välkommen tillbaka :)