fredag 21 januari 2011

skrattande sömntuta ¤

Igår när jag la ner Leon i sängen så började han busa, han skakade på huvudet från sida till sida om och om igen med världens största smalj. Då börjar jag killa honom och han skrattade så han kiknade! Underbart!
Efter att vi busat en stund så la han sig tillrätta och jag såg hur ögonlocken blev tunga och då gick jag ut. Han somnade direkt. hHärligt att skratta sig till sömns istället för gråta sig matt vilket fortfarande händer för ofta (fast man är vid sängkanten och försöker trösta)...

Inatt sov han dessutom ovanligt bra.
Han brukar vakna 2-3ggr varje natt nuförtiden (kanske sen 4 veckor tillbaka)  och går inte att trösta på något annat sätt än att ge han tutten = Jag blir helt slut som inte får sova ordentligt.
Men inatt så vaknade han första gången 6.30 och var ledsen, gick inte att trösta så vi gick till skötbordet istället och masserade magen så kom det ut några pruttar sen var det lugnt. Gosade en stund och la sedan ner honom, han blev lite ledsen men sen låg han och greja en stund innan han somnade om och sov till 8.00. Det var superskönt att slippa amma honom första gången bara för att han vaknade. Vill få bort den vanan.

Kan även meddela att igårkväll mellan kvällsgröten och sängen så ville han faktiskt amma. Jag blev så glad och vi fick ha en mys stund innan det var dags för honom att sova.
Hoppas vi kan fortsätta på det viset så jag kan få amma morgon och kväll iallafall ett tag till.

kärlek

1 kommentar:

Jenny sa...

Underbar kille du har =)

tack för titten och välkommen tillbaka :)