onsdag 26 januari 2011

¤ Mina syskon.

Mina syskon.

Jag har en storasyster som heter Catrin, född 81.
När vi var yngre så kan jag inte minnas att vi hade lika bra relation som vi har idag.
Hon är fem, nästan sex år äldre än mig. Så när jag var liten så var hon stor och jag var en jobbig lillasyster.
Lite så minns jag det som, tråkigt nog.
Men idag är min storasyster en av mina bästa vänner och jag är otroligt glad över att hon äntligen flyttat tillbaka till örebro med sin familj.
Inte bara det, hon bor två gator ifrån mig! Vi ses ungefär 2-3 gånger på en vanlig vecka. Vilket är helt underbart!
Du är världens bästa!


Jag har en storebror också, han heter Urban, född 84.
Till skillnad från min syster så hängde jag och min bror otroligt mycket när vi var små. Han lät mig vara med på det mesta.
Vi gjorde massa roliga saker, cyklade, klättrade i träd och byggde lego - för att nämna några.
Även i tonåren så hängde vi en hel del. Jag har alltid kunnat luta mig på honom. Han har alltid hjälpt mig om han kunnat.
Vi har bråkat mycket och högljutt, men det hör ju till? Det skiljer bara två år mellan oss, då brukar det väl vara så tänker jag.

Jag var kompis med några av hans vänner, och han med mina.
Idag har vi tråkigt nog inte alls så nära relation som jag önskar.
Mycket är för att vi bor långt ifrån varandra. Han bor däromkring där vi växte upp, och jag här. Han jobbar och har familj med två busungar hemma.
Tiden flyger förbi som småbarnsförälder och det är inte lika lätt att hitta tid för att träffas.
Men på somrarna är det lättare. Då brukar vi åka ut och mysa hos dom.
Han är världens bästa storebror, som jag fortfarande lutar mig på ibland :)



På senare år har jag funnit mig en solsyster, en fantastisk person som ligger mig otroligt varmt om hjärtat.
Vi är väldigt lika, såväl utsida som insida. Men även olika. Hon ger mig massor med inspiration och energi.
Vi har en gemensam nämnare - Solen. Yen, du är min solsyster.




Jag älskar mina syskon, ni betyder så mycket för mig!
kärlek

3 kommentarer:

Anonym sa...

var tvungen att visa detta för Ubbe, han tyckte det var jättefint skrivet <3. kram Tess

Catrin sa...

Ja jättefint skrivet!! Du är världens bästa! <3 Ja kanske var det så stort åldersskillnad på oss. Kommer ihåg att det var Urban och jag som alltid var huvudpersonerna, du fick vara en bifigur, en hund eller nåt när vi lekte affär ;) Älskar dig kära syster! Så glad att ha dig både nära geografiskt men ännu mer för den nära relation vi har nu! <3 Du betyder så mycket för mig!!

Yennie sa...

i love you solsyster ¤

tack för titten och välkommen tillbaka :)