tisdag 18 januari 2011

hängig..

känner mig hängig idag.. tittar ut och ser bara slask och tråk. vill inte gå ut.
hemma är inget bra, vantrivs lite om man ska vara ärlig. vi behöver förändra, fixa till här hemma. det har liksom stått lite för still sen plutten kom... inte så konstigt kanske.. men ändå. vi behöver mera gardiner, nya mattor, fixa garderoberna och ny färg på väggarna i köket.. (färg får vi vänta till sommaren så vi kan vädra ordentligt).

jag behöver sol för att fungera. var är solen? himlen är grå och visst, snön har smält och asfalten syns, yeei, men det är blött och jag har fått hål i mina skor. mina varma sköna vinterskor som jag köpte för några månader sedan. är så himla ledsen. nu har jag återigen inga skor som håller mina fossingar varma.
jag HATAR att frysa. jag är otroligt frusen av mig. jag älskar att stå i duschen och värma mig, gärna i 40-45 gradit vatten...
lite tidigt att i januari börja be om vår, men snälla, ge mig sol iallafall. och torr mark...

vi har levt i ide nu hela den här månaden känns det som... vi har vart sjuka hela månaden. och nu när vi är friska så vi vågar oss inte iväg till babycafét igen...
och nu när det är slutet av månaden så är det inge kul att gå på stan heller, när plånboken är tom.. :/

nä.. nu ska jag rycka upp mig, tror jag drar ut mig och plutten på långprommis (men min stegräknare funkar inte som den ska under alla vinterkläder.. så vi får inte veta hur långt det blir)
kärlek

3 kommentarer:

Catrin sa...

Tråkigt gumman! <3 tur att jag hjälpte till att få en bra avslutning på dagen!! LÄngtar också efter solen, att få solstrålarna i ansiktet och värmen av solstrålrna! Jag känner igen känslan, här hemma händer inte heller så mycket och städningen går bara runt, jag plockar, dammsuger, Anton häller ut saker och grejar, sedan är tvättkorgen full för jämnan ;) Längtar tills det inte är halt ute också! Massa kramar och tack för idag!! <3

frida sa...

åå jag vet, jag känner likadant. Ge oss vår, och det helst igår!

Anonym sa...

DU kan ju alltid komma och hälsa på mig och pojkarna!

tack för titten och välkommen tillbaka :)