tisdag 18 januari 2011

BRA dag :)

från att vara en dötrist tråkdag så blev den precis tvärtom! :) :D

först kom mormor hit och det var ett glatt återseende! *saknat* vi alla har varit sjuka nu alldeles för länge! sen kom även min syster och kusin anton. när leon vaknat från sin eftermiddagslur så fick han lite mat i magen och sen stack vi iväg till badhuset :D

Upprymda glada killar som ska bada :D
(video skickad till pappa som inte kunde vara med)

Sprallig kusin och moster

Första gången Leon fick bada i bassäng och det var verkligen en succe!
Han var ju en riktig liten badkruka när han föddes och efter mycket dusch och bad i badkaret så gillar han det nu. men jag var ändå lite orolig att han skulle tycka att det var otäckt med bassäng. Och tänk vad jag oroade mig i onödan!
Som en liten fisk sprattlade han och sparkade med benen i vattnet och tjöt av glädje! Doppade även ansiktet själv ner i vattnet och blev lite förvånad att han blev blöt haha! Så har han gjort hemma i badkaret också :D

Men efter mycket plask och eftersom han kände sig verkligen bekväm så provade vi att "dyka", dvs ta ner honom under vattnet och sen upp mot mig. Kändes Jättekonstigt att ta honom under vattnet! Läskigt måste jag säga. Det är ju emot ens natur att ta ner sitt barns huvud under vattnet, även fast det bara var en superkortis, men han kom upp igen så var han lite förvånad men glad :D Duktiga modiga kille! Det märktes att han tyckte det var spännande snarare än läskigt :)

Sen filmade moster oss lite precis innan vi skulle gå upp :)

glad badkille ¤ 

nöjd kille :) 

Vi åt sedan lite kvällsmat på caféet.

När vi kom hem 10 minuter senare så fick Leon lite kvällsgröt och sedan slocknade han i sin säng på två sekunder. Perfekt att ha badet så nära hem och perfekt att göra denna utflykt på eftermiddagen/kvällskvisten.

EN BRA DAG ¤ :)

kärlek

3 kommentarer:

yen sa...

blir helt lycklig av det här inlägget. <3

Catrin sa...

Ja det blev toppen!! :) Min kille slocknade också fort! var nog smart att ta det vid den här tiden iaf! Hihi vad kul Anton ser ut på bilden, badgrejen han har på sig gör att hans badbyxor ser jättelånga ut! Jag bjuder på kortet på mig, tycker jag ser hemsk ut, men det är ju så jag ser ut och det är ju efter hur jag lever ;) Snart att bli av med lite fett och få lite muskler igen ;) hihi

frida sa...

Men åååååå vad härligt det ser ut! dit måste vi gå tillsammans någon dag :D

tack för titten och välkommen tillbaka :)