tisdag 19 oktober 2010

vatten ¤


Leon är inte överförtjust i vatten.

När vi började bada Leon så var han jättejätteledsen, vilket gjorde att vi inte ville göra det så ofta. Efter några gånger så slutade han vara ledsen och gick över till att bara vara helt stel och inte speciellt road och ville bara att det skulle vara över. Kände själv att jag inte var bekväm med det heller.

En dag när Leon haft ont i magen och fått massage så blev det lite explodering vid skötbordet då det var bajs på Leon och bajs på mamma. Kände att jag verkligen inte orkade stå vid skötbordet och försöka torka bort allt med tvättservetter så vi fick hjälp av vincent att hoppa i duschen istället och det var jättemysigt. Sen dess har vi duschat tillsammans nästan varje kväll, för att få honom att gilla vatten lite mera :)
Det artar sig, gullälsk :*

kärlek

2 kommentarer:

Helena sa...

Inte alla, men de flesta gillar att ha rejält med vatten så att magen är under vattnet + att man sänker ner huvudet så att även öronen hamnar under vattnet, inte ansiktet så klart. De minns då tiden från magen, sägs det. Min äldsta tyckte inte om de två första baden det visade sig att hon tyckte 37 grader var för kallt och efter tips från BVC att höja en grad, blev det mkt bättre. Vi har haft en blå ikeabalja till våra tjejer. Det här är bara ett litet tips. När jag tittar på bilden på sötnosen när han badar ser det ut som det är för lite vatten och det ser kallt ut. Det är synd att inte BB lär ut oss att bada som de gjorde förr. Min syrra tack och lov fick barn på 80-t och 90-t och hon har visat mig. Har ni badkar kan ni även bada ihop men dusch går ju också bra :)Hoppas du inte tar illa upp att jag går in och ger lite råd.
Ps Tycker du är en riktig kämpe som orkar kämpa vidare med amning och flaska. Mina blev dock lata och vägrade suga på bröstet till slut.

Anonym sa...

Lillskrutten..
Vad härligt att han gillar att duscha lite granna iaf...

tack för titten och välkommen tillbaka :)