lördag 30 oktober 2010

resultat ¤

Resultatet efter vägningen.
Två timmar sedan han åt men dock ej nybajsad ;)
+120gram på 8 dagar.

Det tog ett tag för mig att smälta och känna mig nöjd då mitt vanliga (stora) support-team inte var på plats för att ge mig bekräftelse. Men nu har jag smält att jag faktiskt lyckats och känner mig nöjd.
100g i veckan brukar vara det "normala" som dom (bvc) helst vill. Jag vet inte hur kurvan ser ut eftersom det inte var på min vanliga bvc - utan på öppen mottagning.
Men jag tänker känna mig nöjd med resultatet och fortsätta amma. Tills min bvc-"tant" säger att det inte är tillräckligt.

Som en av mina goa mamavänner sa
"Det är ju faktiskt ingen annan bebis som är lika nöjd som Leon".
Det ligger något i det!
Nu när jag kan slappna av så kommer mjölken förmodligen också komma till ännu mera. 


Till alla.
Jag vet att ni vill mitt bästa - för jag förstår att ni säger det för att ni bryr er om mitt välmående. 
Jag VILL amma, jag är inte redo att ge upp den än.
Jag behöver inte stöttning i att sluta, jag behöver stöttning i att fortsätta kämpa! :) 

Jag vet att Leon inte skulle må dåligt över att gå över och bli flaskmatad.
Han skulle må lika bra för det.
Men det är nog jag, att jag är lite ego, jag vill, jag kan och jag ska :)
kärlek

5 kommentarer:

petra sa...

Bra sagt Nea, fortsätt kämpa, finns inget mysigare än att amma....för båda :). Kram

Anna B sa...

Du är bäst Nea.

Vincent sa...

Om jag hade varit du hade jag nog gett upp för länge sen! Du är ren styrka och din viljekraft och envishet kan nog få vem som helst att springa maraton! Jag älskar dig så innerligt mycket och stöttar dig varje steg på vägen <3 :*

Kicki, Sanna o Jojo sa...

Kom på mig själv med att sitta o le när jag läst klart...
Go mum!!!!
<3

Anonym sa...

underbara du! Finns alltid här=)

tack för titten och välkommen tillbaka :)