onsdag 27 oktober 2010

dålig dag..

Jag har kommit fram till att jag känner mig väldigt trygg i min roll som mamma. förutom när det kommer till amningen. ja, nu är vi där igen. amning hit och amning dit...
förut gick allting så himla bra med amningen, varför kan det inte börja fungera igen?! nu känner jag verkligen hur jag gör hur mycket som helst och jag har inte tålamod att vänta och se om det ger någon effekt. Jag har intensivammat i några dagar nu, alltså varannan var tredje timme. men nu när Leon börjat sova hela nätter igen så motarbetar det. För ammar man på natten så hjälper det till med mjölkproduktionen jättemycket. Men jag tänker ju inte väcka Leon när han sover.. och inte har jag någon större lust att gå upp och pumpa på natten?
blä. jag är inte redo att ge upp än. ibland önskar jag att jag var det. så jag slapp må såhär.. det är så tungt.

jag tror att jag måste verkligen känna att jag gjort allt jag kunnat innan jag ger upp.
vet att det fanns något te man kunde dricka, någon som har receptet på det?


vill att ni ska veta att jag går inte och tänker på detta hela dagarna, utan det blir någon gång ibland. till exempel som nu imorse när vi vaknade så var inte mina bröst fyllda. och Leon blev inte nöjd när han tömt ett. Så jag fick ge tillägg. Det är första morgonen jag har behövt göra det. och då känner jag mig så himla ledsen igen. trodde att vi började komma någonstans då han vart nöjd med endast tillägg på kvällen och sen sovit hela natten. men nehepp... då blir jag depp.

jag vet att oro hämnar produktionen.
men jag går inte runt och oroar mig hela dagarna, utan bara någon gång ibland. som idag..

den här veckan väntar vi samtal från sjukhuset angående Leons huvud..
kärlek

7 kommentarer:

Catrin sa...

Jag har ett recept som jag fått av en i föräldragruppen jag var med i förut. Vet ej om det funkar...
*********************
Mirakelamningsthé! KRAM& lycka till

AMNINGSTHÉ
2 påsar fänkålsfrön
2 påsar anisfrön
2 påsar kummin
10 påsar kamomillthé
10 påsar pepparmyntsthé

Har testat detta & det blev SUPERGOTT! Kamomill& pepparmyntsthéet är i vanliga thépåsar som jag klippte sönder& hällde i de andra örterna.. Jag förvarar det i en vanlig théburk.
Jag använder en vanlig sån där rundthésilboll (kommer aldrig ihåg vad det heter..hmm)& fyller halva den till 1½ lit vatten. Låter det dra så länge jag vill, minst 20 min!
Ställer in resten i kylen som jag inte dricker upp.
*************

Massor av kramar

frida sa...

Du är så himla duktig som kämpar på och inte ger upp. Leon har verkligen världens bästa Mamma <3

Anonym sa...

Hej igen, jag köper färdigt thé från hälsokosten (Hälsokraft) de vet precis vilket thé det är du ska ha om du går dit :)För några månaders sedan gjorde jag en hel tillbringare full och drack som isthé under dagen. Plusset dessutom med théet är att det är bra för bebis om den har magont/gaser/problem ;) //L

Annica sa...

ÄLSKAR DIG

Kicki, Sanna o Jojo sa...

Jag fick ett enkelt recept från ammningsmott här i stan

2 tsk hänkålsfrö
2 tsk Anisfrön
1 liter vatten

Koka upp o kåt dra i 10 minuter...
Låt tet stå framme i rumstemp o drick under hela dan
Gillar man lakrits så är det supergott :-D
Kämpa på... men bara så länge som du orkar...
Min ammningsångest försvann nästan i samband med att Josephine fick börja med smakisar... en ny fas i vårat liv :-D

Håller tummarna för bra svar
<3
Kram

Anonym sa...

Hej.
Min dotter är snart 6 månader och hon ska in på röntgen i veckan. läkaren kunde inte känna att fontanellen fortfarande var öppen och huvudomfånget har bara växt några mm de senaste månaderna. Hon har nu ett huvudmått på 37,5 cm.
Jag är livrädd.
Hoppas din lillkille är precis så som han ska vara. Jag tittar in och läser vidare om hur det går för er.

Anonym sa...

Jag förstår att du oroar dig gumman. Det gör man ju. Även om man försöker...
Håller tummarna för att du får bra besked..
I LOVE U...

tack för titten och välkommen tillbaka :)