fredag 20 augusti 2010

trött..

trött.. nu har det varit en dålig period igen. sen den natten Leon sov hela så har saker och ting bara blivit sämre och sämre känns det som. Han har vart onöjd och ledsen. Skrik och gråtstunderna har blivit långa igen... Ledsen, förtvivlad kille :(
Igår var det otroligt jobbigt, natten till igår sov Leon (och jag) 1h, var vaken 45 min, sov 1h, var vaken 45 min osv. på dagen sov han 30 min, vaken 2h, sov 30min, vaken 2h. all vaken tid onöjd. eftermiddagen/kvällen började kolikskriken. Vincent jobbade över i sthlm, kom inte hem först 22.30 typ. Vid 20.00 ringde jag hit mamma, då hade jag och Leon gråtit i kapp i mer än 1h isträck, helt slut båda två. Mamma kom och tog Leon som äntligen slutat skrika precis innan hon kom. Jag fick äta något och ställa mig i duschen, mamma kunde söva Leon med sina vaggsånger. Vincent kom hem och jag gick och la mig. Vid 02.30 vaknade Leon och jag ammade honom, sen vaknade jag igen kl 08.30. Vincent flaskmatade honom med min upptinade bröstmjölk som vi sparat vid 06.00-tiden.
Det var skönt att få sova, men kände mig inte utvilad när jag vaknade :(


Skulle vilja flaskmata ett mål på natten som Vincent kan ta, men jag vill inte ge ersättning, och jag vill helst inte pumpa heller då mina bröst blev helt i otakt och en ond cirkel när jag gjorde det förut och fick mjölkstockning och skit.
Finns det inte en risk att han får ännu jobbigare med magen om han får ett mål med ersättning på nätterna?


Blir så ledsen över att jag längtar framåt, vill hoppa fram i tiden så att koliken försvinner, han har så ont och jag blir så ledsen. Känns inte som att Minifomen hjälper längre. Jag vill njuta av att vara här och nu och det gör jag verkligen när han inte har ont, men det är just då, när han skriker för han har ont i magen som det är så himla jobbigt. Min älskade lilla kille. Älskar honom av hela mitt hjärta och det gör så ont i mammahjärtat. Önskar jag kunde ta hans onda.
kärlek

4 kommentarer:

frida sa...

Urs :( vet hur det känns. vi /O har också haft ett kämpigt dygn. hoppas hoppas det vänder snart! han kanske kommit in i en utvecklingsfas? dom kan tydligen gå tillbaka några steg och bli extra kinkiga då. <3

Johanna B (vän till Catrin) sa...

Testa att ge honom semper droppar istället.. Funkar bra på våran pojk :)
Magmassage funkar bra de med, då man hjälper till att klämma ut all luft! Hoppas nått utav de kanske funkar. Lycka till! O jag lovar att de blir bättre :)

Nea sa...

frida, ja, dom kan ju ha såna här faser, hoppas det går över snart för dom båda :)
johanna, tack för tipset, men vi ger redan både semperdroppar och magmassage :/

sofie sa...

Hej! Jag har ett naturrecept som tydligen ska vara väldigt effektivt enligt min kompis som hade en dotter med kolik, vi behövde aldrig använda det eftersom våran tjej har blivit bättre (peppar, peppar). Men jag tänkte att det kan va värt ett försök :)

Koka upp en 1/2 liter vatten, i med en 1/2 tsk anis låt dra i 3-5 minuter
i med en 1/2 tsk socker och ge 1-3 tsk innan amning.
Det är inte lätt när dom små bara skriker å skriker :( Men vi får hoppas att det blir bra snart!

tack för titten och välkommen tillbaka :)