fredag 30 juli 2010

tutten!


MÅR BRA! :D

värmde på med vetekudde igår efter att Leon efter mycket om och men tagit mitt failade bröst, sedan drog jag fram pumpen igen, och pumpade trots att det gjorde ont och jag fick ut 60ml på två sekunder (nästan) och tutten blev mjuuuuk igen! Så himla skönt. Efter-ont men skönt.



Idag när jag vaknade så hade jag inget ont. Men shit va slö jag vart i natt, och Leon också. Vi har sovit hela natten i sängen, ammat liggandes. Jag har inte ens vaknat av att Vincent gått upp och bytt blöja på skrutten.

Men mjölkstockning är ju en sjukdom - i tutten, man blir seg och slö, ont i huvet som vid influensa. Man brukar få feber - men ja klarade mig från febern. Men kroppen mådde helt klart inte bra. Leon som jag hade kämpat med att äta på den failade tutten var ju säkert supertrött hela natten också. Han blev ju nöjd bara av att få mat på natten, för efter pumpningen så funkade ju tutten igen.
Jaja, nog snackat om mina tuttar ;) Nu mår vi bra, jag och mina tuttar.

Vincent är hemma idag, som alla andra fredagar nu framöver, jättemys!
Leon fick mammas mjölk på flaska av pappavincent idag, han slurkade i sig 80ml på två röda, och sedan fortsatte han hos mig. Hur mycket äter dessa små pluttar?

kärlek

2 kommentarer:

Catrin sa...

Fin bild på far och son! :) Skönt att du och dina tuttar mår bättre! Skönt att vara tillsammans varje fredag hela familjen!! massa kramar

rocken igen! sa...

Eftersom jag är lite seg just nu; lyckades också få mjölkstockning nu i lördags, dagen innan vårt kalas för casper, något typiskt!! Allt detta bara efter att caspers pappa gett honom flaska så jag skulle få sova, ammade inte på 6,5 timma och sen var det sprängfyllda, ammade och nästa gång jag vaknade var det hårt och febern kom som ett brev på posten! så där låg man med 39 graders feber klockan elva på kvällen innan kalaset! Idag har jag äntligen kommit ikapp mig! Vi måste vara snällare med våra tuttar ;)

tack för titten och välkommen tillbaka :)