tisdag 27 juli 2010

magont

jag tycker så himla synd om våra små, dom vet ju ännu inte hur kroppen fungerar och hur dom ska göra för att tex få ut bajjet, men lillplutten är ju så söt!
ibland måste man ha lite hejjaklack för att det ska kännas bättre :*
dessutom tror jag att Leon har ont i magen, man blir så ledsen när man inte kan göra något för att hjälpa honom :(
vi har magdroppar och kör magmassage.. så vi gör ju det vi kan..
men det hjälper inte direkt :(

detta är vad vi "roar" oss med på nätterna

kärlek

4 kommentarer:

Catrin sa...

Ja det är inte lätt innan de får ordning på kroppen. Vi fick använda både minifom och semper magdroppar och magknipsmassage, så ett tips att prova de droppar ihop med de ni använder nu. de går att kombinera och går rakt igenom så det är inte skadligt på något vis. Iaf vad det så min bvc-sköterska sa om Anton, och det hjälpte bra till honom.

frida sa...

åå vad han kämpar!
är verkligen jobbigt när man inte kan göra någonting för att hjälpa dom små.. Men tur när dom har fina föräldrar som hejjar på :D

josnor sa...

min lillskrutt har också lite ont i magen :( läste att de ska vara bra att sluta med mjölkprodukter några dagar å se om de blir bättre, men nu vet ja ju inte hur mkt sånt du äter/dricker? Men kanske värt att testa :)

Nea sa...

josnor; ja jag har också läst det. innan drack jag typ 1 glas mjölk om dagen och en liten skål fil, men har slutat helt nu så vi får väl se om det blir någon ändring :) även slutat äta choklad då det också kan ha negativ effekt på skrutt

tack för titten och välkommen tillbaka :)