torsdag 22 juli 2010

En lista ¤

Vad heter ditt barn? Leon (andranamn ej bestämt ännu) Larsson Aun.
När var du beräknad att föda? Enligt sista mens 12/6 - Enligt KUB 16/6 - Enligt RUL 23/6.
Föddes barnet på utsatt datum, om inte när? Midsommarafton 25/6.
Hur stor var barnet vid födseln? 2955gram och 49cm.
Hur lång tid tog förlossningen? 27 timmar - 16 timmar på förlossningen.

Tog du någon smärtlindring? TENS, Morfinspruta, Lustgas, EDA.
Är du tillsammans med barnets pappa? Absolut!
Var barnet planerat? Ja och efterlängtat!
Tog ni reda på könet? Nej.
Om nej, vad trodde ni att barnet var för kön? Flicka.
Hur lång tid tog det för er att bli gravida? Nej, gick på första försöket.
Hade ni bestämt vad barnet skulle heta? Nja, vi hade två namn/kön.
Hade du en svår graviditet? 17 veckor av sjuktligt illamående. inlagd på sjukhus för njurbäckeninflammation. problem med nerver i kläm pga vattensvullnad på slutet, kunde inte använda mina händer/fingrar och hade otrolig smärta. Men nej, känner inte att det var en svår graviditet :) tyckte om att vara gravid :)
Kan du tänka dig att skaffa fler barn? Absolut det kommer det bli!
Har du fått några bristningar? Ja, fast tack och lov inga frampå magen, bara några stycken på var sida.
Var du nervös inför förlossningen? Nej, väldigt lugn faktiskt.
Hade du några cravings? Periodvis. Kokt potatis. CocaCola. Halstabletter. Men framförallt lukter, ville lukta på starka saker såsom luftfräscharspray, rengörningsmedel, spolarvätska, bensin, eukalyptuslukt, menthol osv.

Hur reagerade du/ni när du plussade? Trodde inte mina ögon, vi kramades, skrattade och var bara så lyckliga!
Hur långt gången var du när du förstod att du var gravid? 4 veckor, hade gått 36 dagar utan mens när vi testade.
Hur mycket gick du upp i vikt? Straxt under 14 kg - helt okej!
Hur länge ammade du? Ammar fortfarande och hoppas på att kunna göra det i ca 6 månader.
Vem är barnet mest likt? Dom vänner som känner pappavincent bäst tycker att han är mest lik honom och dom som känner mig bäst tycker han är mest lik mig.

Men han har min näsa och mina öron, Vincents mun och båda våras ögon ;)
Vad är det bästa med att ha barn? All kärlek!
Vad är det sämsta med att ha barn? Kan inte påstå att jag tycker något är dåligt?
Är ditt barn döpt? Nej, vi kommer att ha en namngivningscermoni senare.
Hur gammal är barnet nu? 4 veckor imorgon, 1 månad på söndag.


Sist men inte minst, lägg upp en bild på dig och barnet tillsammans.

leon tre timmar gammal
kärlek

2 kommentarer:

rocken sa...

Du gjorde helt rätt i att sno den =)

yen sa...

jag är käääääääääär i leon ! <3

tack för titten och välkommen tillbaka :)