tisdag 8 juni 2010

underbara man

jag hatar att känna mig värdelös, meningslös och ja, ni fattar.
jag är helt slut i hela kroppen idag, orkar knappt sitta upprätt.
jag lägger mig på våran bäddmadrass på golvet. älskling monterar isär sängen.
jag ligger och bölar för jag vill så gärna hjälpa till, men jag kan inte, orkar inte, har inga krafter.
jag känner mig som en dålig sambo, en ohjälpsam skit. värdelös.

vincent säger "ligg där du och vila, det viktigaste för mig är att du vilar och tar det lugnt, samlar krafter nu när vi närmar oss förlossningen. jag fixar det här"
det är inte första gången han säger så och förmodligen inte sista.
han är en sån fantastisk människa. jag är lyckligt lottad.
kärlek

1 kommentar:

Catrin sa...

Ja vad gullig han är, gulligt att han säger så! För det är ju sant! Du behöver inte alls känna dig värdelös, du har ju ert barn växande i magen, om det inte vore för dig skulle barnet inte finnas! Du behöver vila, du kommer få ditt kraftprov och känna att du gör nytta när du klämmer ut bebben!! PUSS & KRAM

tack för titten och välkommen tillbaka :)