fredag 4 juni 2010

ont ont ont...

ja, om det inte vore för nätterna så skulle jag gärna vilja att min lilla skruttfis i magen ligger kvar till bf datumet (23/6) men nu är nätterna olidliga. vaknar upp med 'kräkuppstötning' i munnen, springer till toan, mår superdåligt. klarar mig tillbaka till sängen, tar gaviscon igen för att det ska lugna sig.


vaknar sen igen runt 03.00 snåret, mina händer! och fingrar! jag vill bara slå dom mot väggen så kanske dom antingen går av eller 'kommer tillbaka' bortdomningar som gör så OOOOONT! :,( tårarna sprutar, SNÄLLA KAN JAG FÅ SOVA!
fått veta nu att jag har både karpaltunnelsyndrom OCH urnaltunnelsyndrom. det förstnämda är pek-, lång- och halva ringfingret och det andra är lill- och ringfingret. VAFAN. Blir så less.. det förstnämda är nerver i kläm i handleden och det andra är nerver i kläm i armbågen. Det gör så fruktansvärt ont och jag kan inte ligga på något sätt alls. om jag sitter upp så gör det inte lika ont och sedan försvinner det efter en stund. Nyss skulle jag skriva med en penna, haha, det var ju ett skämt. Ingen kraft ens att göra bokstäver, det gjorde bara sååå himla ont.
blir lite rädd att jag själv gjort det värre iochmed att jag hjälpt till att måla lister i nya lägenheten. hållt en pensel och lock i händerna tills fingrarna domnar bort :/ osmart...


fick ett tips om hur jag ska sova, typ med händerna ovanför huvudet, men hallå? då domnar ju alltihopa bort, hela armarna. jag kan inte ligga med handlen under kudden, för då klämmer jag både ihop handleden och ligger med tryck på min armbåge. att ligga på rygg är inte direkt något bra alternativ heller, nu när jag är höggravid. så jag får helt enkelt skita i att sova och hoppas bebis kommer ut snart, låter väl som en plan? usch jag vill bara dö..

dessutom behöver jag ju knappast tala om att jag hela tiden när jag sover har ont i bäckenet/fogarna fram. stora bebishuvud som trycker! och för att inte tala om när jag går upp och ställer mig på mina stackars ONDA svullna fossingar.

mm... min vardag, eller nej förlåt, mina nätter var detta. dagarna mår jag mycket bättre på, trots sömnbrist...............
kärlek

2 kommentarer:

Catrin sa...

Stackars stackars min älskade lillasyster! Det är verkligen jobbigt med dessa graviditetskrämpor och att du inte får sova redan nu! Har du hört med BM om hon har något tips, finns kanske bättre handledsstöd än det du lånade av mig, i hård plast som verkligen håller händer raka så inte nerverna kläms. Hoppas bebis kommer snart!! kramar

Maria sa...

Vet precis hur du har det. .. Det är hemskt!! Sista veckorna av min grav skrev ja min dAgbok på datorn, printade o klistrade in i dagboken för att det var helt omöjligt att skriva för hand!!! Vet som sagt hur hemskt det är. O finns inte så mkt att göra förutom att sitta o sova... De gjorde jag...

tack för titten och välkommen tillbaka :)