lördag 12 juni 2010

lördagkväll¤

här lyser flitens lampa ;)
nu har vi gått i ett sen vi vaknade och nu är klockan kvart i midnatt :)
har precis gjort iordning en fruktsallad till oss med jordgubbar, kiwi och banan. älskling ska ta lite glass också så ska vi mysa upp i soffan och titta på något innan det är dags för sängen igen. är det inte konstigt att dagen bara har 24h?
men jag måste säga att vi har hunnit lång med lägenheten, jag och älskling. med tanke på att han har fått gjort det mesta pga mina händer (och min stora mage) och sedan har vi bara då och då lyckats få hjälp från några snälla själar. imorgon ska vi flytta det sista från gamla lägenheten och då kommer kära svärmor och hjälper till med flyttstädningen, supersnällt!
jag känner mig så dålig att jag inte kan göra något knappt.. gör redan alledes för mycket mot vad jag klarar av. hoppas bara jag har krafter till förlossningen när det nu sätter igång. är totalt slut varje kväll när vi går och lägger oss.. vilket kanske inte är optimalt när det lika gärna kan sätta igång då. men vad ska jag göra då? vill ju att vi ska få färdigt här så snart som möjligt. för när bebis väl är här kommer allt stanna upp.. kan va skönt att inte leva i kartonger då..
natti allesammans!
kärlek

2 kommentarer:

Frida sa...

åh förstår att det är svårt att inte köra på när man så gärna vill bli klar med allting. Men glöm inte att vila! som du säger så kan bebis komma när som helst nu, och då är det sjukt mycket viktigare att du har dina krafter än att du har dom till att packa upp kartonger. sådeså :D

Nnika sa...

Försök få stunder till att vila också! :-)

tack för titten och välkommen tillbaka :)