onsdag 9 juni 2010

fullspäckad dag!

så här 30 minuter innan den här dagen är slut så skriver jag en rad, jag kan ju inte missa att blogga för EN dag sen jag startade bloggen, det går ju bara inte ;)
idag har jag haft FULLT upp hela dagen!
vi sov första natten i nya lägenheten igår, det var en märklig känsla, skumt att inte ha alla sina saker, men samtidigt underbart att veta att det är första natten i vårat hem, ett hem som vi nu skapar tillsammans. underbart ¤

Vaknade tidigt tidigt på morgonkvisten, mina fingrar... händer, armar.. aj *gråt*... fick sitta upp en stund... halvsomnade om sittandes... sedan la jag mig igen och slumrade till. nästa gång vaknar jag en kvart innan vincent ska börja jobba. klappar på honom och säger, "nu är klockan kvart i åtta" vincent svarar då "nej, men jag vill inte för det är så svårt att gå upp ifrån dig" gull.
vi båda går upp, vincent sticker till jobbet och jag går över till vårt gamla hem. mamma kommer över runt nio. vi äter frukost och sedan drar vi iväg till alla dessa platser som vi ska orka besöka idag.

vi har vart på biltema för att köpa ny toalettsits (då till alla lägenheter jag flyttar så är det en trasig toalettsits. och så tänker inte jag ha det! orkar inte heller bråka om saken, så vi köper en själv.. )

sedan åkte vi till en snubbe som säljer ut tyger för superbillig peng! köpte 12 meter tyg.... ;) jaaaaa, jag har ett litet shoppingproblem när det gäller tyger hehehe.. men jag hittade världens neatyg som var superbilligt och är det lika bra att köpa på sig. sedan skulle jag ha ett tjockt tyg som vi ska ha innanför ytterdörren för att ljudisolera lite från trappen, och eftersom vi har 3 meter i takhöjd så var det inte så konstigt med 6 meter tyg till det :D

sen bar det iväg till syrran, hon behövde hjälp med att rasta skrutten (hennes hund Quintus) då hennes jobbdag helt plötsligt blev en heldag istället för en halvdag.

sen drog vi iväg mot marieberg. rusta - babyprioffsen - lågprismagasinet - jysk - ikea och till sist bauhaus.

vi drog hem och gick in i nya lägenheten och möts av att den är KLAR! yeeei! nya tapeter i alla rum, allt är perfekt!

blev storshopping idag, vincent åkte sedan och hämtade grejerna när han slutat :) då det behövdes stoooor bil för det ;D
eftersom jag inte kan bära eller göra något så fick vincent hjälp av bästa bella. som också sen inte bara bar över massa möbler från gamla lägenheten till nya, utan flyttade också lådorna till rätt rum. TACK goa du!¤
Nu ska vi gå hem och lägga oss och sova. Barnmorskan imorgon, kanske sista gången? ;)
kärlek

2 kommentarer:

Beramoon sa...

hihi~ Det var bara roligt x) Hjälper gärna till igen :D Så roligt att vara med er ju :3 kram!

Maria K sa...

Vad köpte ni då???.. *nyfiken*...

tack för titten och välkommen tillbaka :)